عباسی: آمریکا به دنبال افزایش ناآرامی و چپاول منابع منطقه است

0 189

عصرکاسپین/ سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: آمریکا با ترور سردار حاج سلیمانی نشان داد که حضورش جز تضعیف دولت‌ها، افزایش ناآرامی در خاورمیانه و چپاول منابع منطقه به ویژه منابع نفتی هیچ ثمره‌ای دیگر برای منطقه خاورمیانه ندارد.
اسدالله عباسی

اسدالله عباسی ضمن محکوم کردن دولت آمریکا در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: دولتمردان آمریکا از مدت‌ها قبل برای ایجاد اغتشاش، آشوب در منطقه و تقویت نظریه سعودی‌ها دنبال تضعیف گروه مقاومت بودند. به ویژه بعد از آنکه جبهه مقاومت را از سوریه و عراق بیرون کرد، دست به تحرکاتی از جمله اغتشاش داخلی در درون کشورهای جبهه مقاومت مانند عراق و لبنان زدند، آنها حتی برنامه‌هایی برای ایران داشتند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اغتشاش آبان ماه در پی افزایش قیمت بنزین نیز یکی از برنامه‌های دولتمردان آمریکایی بود اما از آنجایی که زودتر از موعد مورد نظر آنها رخ داد، نتوانستند به اهداف خود برسند. در حقیقت تمام ناآرامی و عملیات تروریستی در کشورهای منطقه چون لبنان، یمن، عراق، سوریه و مواردی در ایران برنامه رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها تحت حمایت آمریکا است.

وی افزود: این حادثه اخیر نیز ثابت کرد آمریکایی‌ها عامل اصلی عملیات تروریستی در کشورهای منطقه هستند. دولتمردان آمریکایی، سعودی‌ها و صهیونیست‌ها سه پایگاه فعال برای انجام عملیات تروریستی در منطقه دارند. آمریکایی‌ها علاوه بر این با ایجاد پایگاه نظامی در سوریه، افغانستان و عراق به ناآرامی‌ها و کشتار زنان و کودکان بی گناه دامن زدند.

عباسی معتقد است: آمریکا بزرگترین سفارت یک کشور به لحاظ جغرافیایی، امکانات و نیروی انسانی را در عراق دارد زیرا در طول ناآرامی‌ها در عراق به دنبال تربیت نیروهای مخالف، تروریست و آشوبگر در تحریک نارضایتی‌های خیابانی، تخریب و عملیات تروریستی فعال بودند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حمله اخیر یک حمله تروریست دولتی بود، رئیس‌جمهور آمریکا نیز با اعلام علنی به جهانیان ثابت کرد که اعتقادی به قوانین بین المللی ندارد و به راحتی آنها را زیر پا می‌گذارد. آمریکایی‌ها با ترور سردار حاج قاسم سلیمانی همچنین نشان داد که حضورش جز تضعیف دولت‌ها، افزایش ناآرامی در منطقه خاورمیانه و چپاول منابع منطقه به ویژه منابع نفتی هیچ ثمره‌ای دیگر برای خاورمیانه ندارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند جبهه مقاومت پس از این محکم‌تر مقابل آنها می‌ایستند زیرا حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور، شجاع و بی‌نظیری بود. جمهوری اسلامی ایران طی چهل سال اخیر نشان داد سنگر فرماندهان خالی نمی‌ماند بنابراین یاران سردار سلیمانی راه وی را ادامه خواهند داد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: مردم جمهوری اسلامی ایران و مردمان جبه مقاومت قطعا پاسخ محکم و هوشمندانه‌ای به تحرک آمریکایی‌ها و حرکت مزدوران می‌دهد، آنها باید منتظر انتقام باشند. این پاسخ با لحاظ جاسوسی‌ها و بغض و کینه آنها نسبت به جبهه مقاومت خواهد بود کرد تا اتفاق جبران ناپذیری برای کشور رخ ندهد./خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + سیزده =