احراز هویت رأی‌دهندگان انتخابات مجلس در گیلان الکترونیکی شد

احراز هویت رأی‌دهندگان انتخابات مجلس در گیلان الکترونیکی شد

0 121

احراز هویت رأی‌دهندگان انتخابات مجلس در گیلان الکترونیکی شد

عصرکاسپین / رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: احراز هویت افراد رأی‌دهنده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در گیلان به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
محمود قاسم‌نژاد عصر امروز در نشست ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در استان گیلان تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی عادلانه، سالم و رقابتی اندیشیده شده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی در سطح روستاها و شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: مستقر شدن نمایندگانی از طرف فرمانداران در شعبه‌‌های اخذ رأی استان و ارائه آموزش‌های لازم برای مجریان انتخابات نیز در دستور کار قرار دارد و نیروهای تامین‌کننده امنیت و محافظ صندوق‌های رأی نیز ظرف ۴۸ ساعت آینده مشخص می‌شوند.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه از مجموع هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی در سطح روستاها و شهرستان‌های استان، دو هزار و ۲۱۴ شعبه اخذ رأی ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار در گیلان پیش‌بینی شده است گفت: احراز هویت افراد رأی‌دهنده نیز به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود که در این راستا اطلاعات تمام افراد واجد شرایط رأی‌دهنده در سیستم ثبت شده و زمانی‌که این افراد با کارت ملی مراجعه می‌کنند سیستم به‌طور خودکار شرایط فرد رأی‌دهنده را بررسی می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به همکاری ۳۰ هزار نفر به‌عنوان عوامل اجرایی انتخابات در استان گیلان بیان داشت: در کنار نمایندگان فرمانداران، محافظان و بازرسان صندوق‌ها و اعضاء ستاد انتخابات استان گیلان در مجموع ۴۵ هزار نفر در برگزاری انتخابات در استان گیلان همکاری می‌کنند.

قاسم‌نژاد از اهمیت برگزاری انتخابات و همه‌پرسی در نظام جمهوری اسلامی سخن گفت و بیان کرد: اوایل انقلاب در جریان همه‌پرسی ملی، ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند و این یعنی اصل مشارکت مردم از ابتدا مدنظر بود و در طول چهل سال انقلاب نیز انتخابات مختلفی با حضور مردم برگزار شد و امیدواریم مردم گیلان امسال نیز باشکوه‌تر از گذشته در انتخابات شرکت کنند.

وی تشکیل جلسات با حضور رأی اولی‌ها، جلسات با اقشار مختلف مردم و اصحاب رسانه را از جمله اقدامات و برنامه‌های اساسی قبل از انتخابات دانست و افزود: تشکیل این جلسات در بهبود شاخص مشارکت مردم در انتخابات موثر است از طرفی امسال تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی تا آخرین لحظه برای برگزاری انتخابات و بهبود وضعیت مشارکت مردم تلاش می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به ضرورت حفظ اقتدار و منافع ملی عنوان کرد: انقلاب و نظام همواره با رأی و پشتوانه حضور مردم در سطح جهان تجلی پیدا کرده است بنابراین باید تلاش کنیم تا انسجام و اقتدار ملی‌مان تقویت شود تا دشمنان نیز سرشکسته شوند زیرا تحریم انتخابات خواسته دشمن است بنابراین نباید جلوی مشارکت مردم در انتخابات گرفته شود.

وی به ضرورت برگزاری انتخابات سالم، رعایت قانون و تعامل با افرادی که در کنار مجریان انتخابات به امر نظارت می‌پردازند تاکید کرد و اظهار داشت: ما بایستی با حضور حداکثری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با آرمان‌های رهبر انقلاب و شهدا تجدید پیمان کنیم البته رسانه ملی و صدا و سیما نیز کمک کند و اخبار امیدبخش و کمک‌کننده منافع ملی توسط رسانه‌ها منتشر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۰ نفر واجدان شرایط گیلانی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند افزود: ۹۱ هزار و ۴۰۰ نفر نیز رأی اولی هستند که از این تعداد بیش از ۴۶ هزار نفر پسر و مابقی دختر هستند که برای اقتدار نظام می‌توانند پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

قاسم‌نژاد به تاثیرگذاری اصحاب رسانه در افزایش سطح سواد سیاسی و قدرت تجزیه و تحلیل مردم اشاره و بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند عامل ایجاد شور و نشاط در جامعه باشند و شرایط انتخاب فرد اصلح را از مردم بپرسند و با مردم مصاحبه کنند و از طریق مختلف در مشارکت مردم بسیار موثر باشند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی و بازرسی در فرمانداری‌ها مستقر هستند خاطرنشان کرد: اخیراً کمیته نظارت بر امنیت انتخابات نیز در استان گیلان تشکیل شده است و در کنار آن هیئت نظارت بر انتخابات نیز تخلفات انتخاباتی را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =