رایزنی برای تبادل دو زندانی میان ایران و آمریکا

0 78

عصرکاسپین / ادعای نیویورک تایمز درباره مذاکره ایران و آمریکا برای تبادل زندانی

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده است که واشنگتن و تهران برای تبادل یک کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا با یک پزشک ایرانی-آمریکایی در حال مذاکره هستند.

این روزنامه آمریکایی مدعی شده است که مذاکره برای تبادل مایکل وایت ۴۸ ساله و یک پزشک ایرانی-آمریکایی با هویت نامشخص در جریان است و به نقل از ابوالفضل مهرآبادی معاون دفتر حافظ منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن گفته «این مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده است».

آمریکا مدعی است که مایکل وایت کهنه سرباز نیروی دریایی این کشور ۲ سال پیش در ایران بازداشت شد.

رویترز: انتظار می‌رود آمریکا دانشمند ایرانی را آزاد کند
ادعای نیویورک تایمز در حالی است که شب گذشته «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی ایران، از مقامات ایران درخواست کرده است که با تمدید مرخصی زندانیان آمریکایی ــ که به‌دلایل بشردوستانه و با موافقت مقامات قضائی جمهوری اسلامی ایران در مرخصی به‌سر می‌برند ــ موافقت کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه از تلاش‌های دولت سوئیس برای تمدید مرخصی تنی چند از اتباع آمریکایی زندانی در ایران تشکر کرد.

با این حال مایک پامپئو نه‌تنها حاضر نشد که از قوه قضائی جمهوری اسلامی ایران بابت اعطای مرخصی به زندانیان آمریکایی تشکر کند، بلکه در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران مدعی شد که اتباع آمریکایی و همچنین اتباع دیگر کشورهای غربی بی‌دلیل در ایران زندانی شده‌اند و ایران باید هرچه زودتر آنها را آزاد کند.

این در حالی است که مقامات وزارت امور خارجه کشورمان بارها تأکید کرده‌اند که قوه قضائیه در ایران یک قوه مستقل است که تصمیمات خود را به‌صورت مستقل اتخاذ می‌کند و حکم زندانیان آمریکایی نیز پس از طی رویه‌های قضائی لازم صادر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 14 =