با حضور دکتر نوبخت در رشت ؛ امضای ۲ تفاهنامه اجرای طرح های جهش تولید در گیلان

0 96

عصرکاسپین/در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه ، ۲ تفاهمنامه اجرای طرح های جهش تولید در گیلان و ساخت هزار مسکن محرومان امضا شد.
پیش نویس تفاهم نامه طرح های مرتبط با جهش تولید در گیلان امروز بین دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و قائم مقام قرارگاه ملی اقتصاد مقاومتی در استان و دکتر زارع استاندار در رشت مبادله شد.
معاون رئیس جمهور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در رشت تعداد طرح های مرتبط با جهش تولید استان در سال کنونی را ۹۵ طرح اعلام کرد و گفت : حدود هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای اجرای این طرح های اختصاص یافته است که ۸۶۰ میلیارد تومان آن سرمایه ثابت و بقیه تسهیلات سرمایه در گردش طرح های امسال جهش تولید در گیلان خواهد بود.

دکتر محمد باقر نوبخت همچنین با اشاره به ۱۸ طرح مرتبط با حوزه اقتصاد مقاومتی گیلان افزود : مجموع پیشرفت کار این طرح ها که ۵۳ زیر پروژه دارند، تا پایان سال ۹۸ حدود ۸۴ درصد بود و تلاش می شود عمده این طرح ها در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.
استاندار گیلان نیز مجموع اشتغال پیش بینی شده برای طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان در سال ۹۹ را ۱۸ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی اعلام کرد و گفت : از ۳ هزار و ۶۵۵ فرصت شغلی بدون بهره گیری از تسهیلات دولتی و ۱۵ هزار و ۱۴۵ فرصت شغلی نیز با بهره گیری از تسهیلات بانکی ایجاد خواهد شد.
در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان همچنین تفاهم نامه ساخت هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان بین دکتر محمد باقر نوبخت و مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور امضا شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ساخت این خانه ها ۹۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت از اعلام آمادگی دولت برای تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز برای این هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت : انتظار داریم کلید این واحدها تا پایان امسال به مددجویان نیازمند تحویل داده شود.

رئیس کمیته امداد کشور نیز با بیان اینکه این واحدها به خانوار های مددجوی۳ نفر و بالاتر تعلق می گیرد،افزود : سال گذشته نیز هزار و ۲۸۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته ی امداد در گیلان احداث و به موقع تحویل داده شد و تلاش می شود تعهدات امسال نیز در مدت یکسال عملی شود .
مرتضی بختیاری افزود : امسال برای احداث حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد سراسر کشور هدف گذاری شده است.

ارسلان زارع استاندار نیز ابراز امیدواری کرد با ساخت هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد گیلان، تعداد خانوارهای نیازمند مسکن در این نهاد انقلابی به حداقل برسد.

در ادامه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان هریک از مدیران اجرایی و اقتصادی استان نظرات خود را در خصوص راه های تحقق اهداف پیش بینی شده در طرح های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان ارائه و بر ضرورت تلاش مجدانه برای ایجاد جهش در اقتصاد و اشتغال گیلان تاکید کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + شش =