سخنگوی وزارت خارجه: ایران آماده گفت‌وگو با کشورهای منطقه است

0 46

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تأکید کرد که ایران همواره آماده گفت‌وگو با همه کشورهای منطقه است و هیچ راه‌حلی جز گفت‌وگو برای حل‌وفصل سوءتفاهم‌ها و اختلافات وجود ندارد.

عصر کاسپین/ سید عباس موسوی که همراه با وزیر امور خارجه کشورمان به عراق سفر کرده است در بغداد اظهار داشت: در خصوص عربستان هم ما بارها تلاش و سیاست اصولی و ثابت خود را اعلام کردیم و این بستگی به دولت و مقام‌های این کشور دارد که چگونه و با چه دیدگاهی به پیشنهاد ما برای همکاری و گفت‌وگوهای منطقه‌ای پاسخ دهند.

وی گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره با این شرایط آماده گفت‌وگو و همکاری با همه کشورهای منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها و حل‌وفصل مسائل منطقه‌ای آماده گفت‌وگو با همسایگان است، به ایرنا گفت که ایران همواره خواهان ثبات، امنیت و آرامش در منطقه است.

موسوی در مصاحبه با ایرنا تأکید کرد: هیچ راه‌حل جایگزینی به‌جز گفت‌وگو برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز سوءتفاهم‌ها و اختلاف‌ها وجود ندارد و معتقدیم که راهکاری دیگر در این باره مؤثر واقع نخواهد بود.

وی ادامه داد: با وجود این شرایط جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفت‌وگو میان کشورهای منطقه به‌دور از دخالت‌های بیگانگان اعتقاد دارد و یگانه راه ثبات و بازگشت امنیت، حتی رونق اقتصادی منطقه را همکاری و هم‌افزایی منطقه‌ای می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیان کرد: برای جمهوری اسلامی ایران، منطقه قوی و مقتدر اهمیت دارد؛ اگر منطقه‌ای قوی داشته باشیم، کشورهای مقتدر داریم و به‌طور قطع می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم.

موسوی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همچنان به رویکرد گفت‌وگو و همکاری اعتقاد دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + نوزده =