تاکید استاندار گیلان بر استخدام ۳۰۰ نفر از کادر درمان فعال در مبارزه با کرونا

0 54

استاندار گیلان گفت: استخدام ۳۰۰ نفر از کادر درمان فعال در عرصه مبارزه با کرونا باید در اولویت قرار گیرد.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع شامگاه چهارشنبه در جلسه هیئت امناء دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد اظهار داشت: لازم است از تلاش همه مسئولان و فعالان و کادر بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا قدردانی کنم زیرا در این ایام با خدمت موثر و فعالانه خود به مردم رسیدگی کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته به بخش بهداشت و درمان استان صرف تجهیز مراکز درمانی و تکمیل پروژه‌ها شده است گفت: در ۶ ماه گذشته بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان استان گیلان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه پرداخت معوقات پرسنل و پزشکان، تکمیل پروژه‌هایی نظیر اورژانس انزلی و فومن و خرید تجهیزات پزشکی برای بخش‌های مختلف شده است بیان کرد: بخشی از این اعتبار نیز صرف خرید دستگاه‌هایی نظیر سی تی اسکن و ملزومات مقابله با ویروس کرونا برای بیمارستان‌ها شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه استمرار خدمات علوم پزشکی موجب ایجاد رضایت بین مردم می‌شود خاطرنشان کرد: قرار است با همکاری مسئولان کارانه‌ها و مبالغ مربوط به اضافه کاری معوق پرسنل حوزه درمان استان گیلان امسال پرداخت شود تا بتوانیم بخشی از زحمات آنها را جبران کنیم.

زارع به تکمیل بیمارستان لاکان رشت اشاره کرد و آن را مهم‌ترین خواسته مردم گیلان در بخش درمان عنوان کرد و افزود: مردم گیلان از سال‌های گذشته منتظر افتتاح بیمارستان لاکان رشت هستند لذا ضروری است که برای تکمیل هر چه سریع‌تر آن از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و بنیاد مستضعفان استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان وجود پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد در این استان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این پروژه‌ها باید در اسرع وقت تکمیل شده و تا هفته دولت و دهه فجر به بهره‌برداری برسند و علاوه بر این پروژه‌هایی که که نیازمند تجهیزات مختصر هستند نیز باید تا زمان‌های مذکور کامل شوند.

وی با اشاره به اینکه کارگروهی جهت تامین منابع پروژه‌های سلامت محور در استان گیلان فعال شده است و ماه گذشته نیز نتایج و اقدامات مختلف آن بررسی شد گفت: با توجه به فداکاری کادر بهداشت و درمان در ایام کرونا درخواست داریم استخدام ۳۰۰ نفر از کادر درمانی فعال جهت مبارزه با کرونا در استان در اولویت استخدام قرار گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − 3 =