بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت چای در هفته دولت؛ روند به‌زراعی باغات چای سرعت می‌گیرد

0 42

رئیس سازمان چای کشور از افتتاح پروژه‌های صنعت چای در هفته دولت خبر داد و گفت: روند به‌زراعی باغات چای گیلان و مازندران تسریع می‌شود.

عصر کاسپین/ حبیب جهانساز بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های مرتبط با صنعت چای کشور در هفته دولت امسال را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: تسریع در بهزراعی باغات چای گیلان و مازندران از جمله برنامه‌هایی است که سازمان چای با جدیت بسیار بیشتری به دنبال انجام آن است.

رئیس سازمان چای کشور شروع چین سوم برگ سبز چای را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه چایکاران شمالی در سه مرحله پائیزه، بهاره و تابستانه برداشت برگ سبز چای خود را انجام می‌دهند تصریح کرد: در دو مرحله قبلی ۸۳ هزار و ۸۹۶ تن برگ سبز چای از سطح باغات چای شمال برداشت شد.

جهانساز ارزش ریالی این مقدار برگ سبز چای برداشت شده را ۳۴۸ میلیارد تومان که ۵۴ هزار و ۸۷۱ تن آن درجه ‌یک و مابقی درجه ‌دو بوده است اعلام کرد و افزود: بر اساس آمار و ارقام موجود تا ۱۵ مرداد دولت قدرالسهم خود را به صورت صد در صدی پرداخت کرده است و مابقی مطالبات هم به تدریج واریز می‌شود.
جهانساز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران خرید تضمینی چای تسریع در روند وصول مطالبات چایکاران و پرداخت به موقع آن به کشاورزان را لازم و ضروری تلقی کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در کنار افزایش عملیات بهزراعی باغات چای از جمله برنامه‌های اولویت‌دار سازمان چای است.

وی آبیاری تحت فشار باغات چای و افزایش درصد مکانیزاسیون در این صنعت استراتژیک را از دیگر چشم‌اندازهایی که سازمان چای برای خود برگزیده است دانست و عنوان کرد: درسال آینده طرح‌های پیش‌بینی شده مورد بررسی قرار گرفته تا کشاورزان چایکار در فصل بهزراعی بدون مشکل به انجام امور خود بپردازند.

رئیس سازمان چای کشور حرکت در راستای تحقق شعار جهش تولید و زمینه‌سازی برای افزایش عملکرد و تولید بیشتر را به ویژه در صنعت چای خواستار شد و ابراز داشت: بهینه‌سازی محیط کارخانجات چایسازی امری است که سازمان چای کشور از صاحبان این واحدها با ارائه تسهیلات بانکی حمایت می‌کند.

جهانساز پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار را نیز یکی دیگر از رویکردهای حمایتی سازمان چای با همکاری دولت اعلام کرد و بیان داشت: فعال بودن کارخانجات چایسازی در گیلان و مازندران، برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده از جمله دستاوردهای به دست آمده در صنعت چای است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =