نماینده آستارا در مجلس: نرخ بالای بیکاری شهرستان آستارا زیبنده گیلان نیست

0 38

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: آمار بالای بیکاری شهرستان آستارا زیبنده گیلان نیست و دولت باید نگاه ویژه‌ای به این منطقه مرزی داشته باشد.

عصر کاسپین/ غلامرضا مرحبا امروز در جریان سفر نماینده ولی‌فقیه در گیلان به این شهرستان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آستارا مینیاتوری از زیبایی‌های خداوند است اظهار داشت: شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از مناطق مهم تجاری کشور و استان بوده که نیازمند توجه ویژه دولت است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این شهرستان با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی یکی از مناطق حساس و ویژه کشور است افزود: متاسفانه این شهرستان با وجود قابلیت‌های متعدد اقتصادی، نرخ بیکاری بالایی دارد و نیازمند توجه مسئولان عالی کشور است.

مرحبا با اشاره به درج مطلبی در کتاب حسابان مقطع دبیرستان درباره گردنه حیران تصریح کرد: متأسفانه وزارت آموزش و پرورش عکسی از گردنه حیران را با عنوان (گردنه حیران اردبیل) درج کرده که احساسات مردم این شهرستان را جریحه‌دار کرده است.
وی با بیان اینکه حیران آستارا جزو جدا نشدنی استان گیلان است و در تقسیمات کشوری نیز جزو استان گیلان محسوب می‌شود بر لزوم عذرخواهی وزارت آموزش و پرورش و همچنین اصلاح این اشتباه در کتاب درسی نیز تاکید کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه درج اینگونه اشتباهات در کتاب‌های درسی اذهان فرزندان این منطقه را درگیر می‌کند گفت: انتظار داریم وزیر آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از مردم شریف استان گیلان در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

مرحبا با تاکید بر اینکه این شهرستان با دارا بودن مرزهای سه گانه دارای نرخ بالای بیکاری است بیان کرد: آمار بالای بیکاری شهرستان آستارا زیبنده استان گیلان نیست و دولت باید نگاه ویژه‌ای به این منطقه مرزی و حساس داشته باشد.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه در صحن علنی مجلس این موضوع را مطرح خواهم کرد عنوان داشت: اگر فرض کنیم این اشتباع تعمدی نبوده است باید وزیر آموزش و پرورش تضمین کند که ضمن جبران اشتباه از تکرار اینگونه مطالب در کتاب‌های درسی پرهیز می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × سه =