اعتراض اعضای شورای شهر رشت به دخالت‌ها در انتخاب شهردار؛ انتخاب شهردار به تعویق افتاد

0 62

اعضای شورای شهر رشت به دخالت‌های بیرونی در انتخاب شهردار اعتراض کردند و انتخاب شهردار نیز به تعویق افتاد‌.

عصر کاسپین/ احمد رمضانپور نرگسی امشب در صد و شصت و سومین جلسه صحن شورا با اشاره به ۳۱ شهریور و سالروز آغاز جنگ تحمیلی اظهار داشت: رژیم بعث به کشور ما حمله کرد و جنگ نابرابری را به ما تحمیل کردند اما ارتش، سپاه و بسیج و مردم با همبستگی خود دشمن را شکست دادند و یک وجب از خاک کشور را از دست ندادند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه کمتر از یکسال فرصت داریم و باید کارهای زیربنایی باقیمانده را انجام دهیم افزود: انتخاب شهردار هم برای اعضای شورا و هم برای مردم مهم است و باید با انتخاب خوب خود جبران مافات کنیم و فردی را برگزینیم که شورا را بشناسد و گره‌های کور شهر و منابع پایدار شهری را بداند.

وی با تاکید بر اینکه شهردار باید از مدیریت قوی برخوردار بوده و سابقه مدیریت در مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی داشته باشد بیان کرد: تعداد افراد بومی که واجد شرایط مذکور باشند زیاد است و همه اعضا توافق دارند کسی را انتخاب کنیم تا موجب شادی مردم شود.
رمضانپور نرگسی با بیان اینکه بر اساس قانون هنوز برای انتخاب شهردار رشت فرصت داریم خاطرنشان کرد: تا روز دوشنبه رزومه چند نفر از افراد واجد شرایط را بررسی می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم شخصی مناسب را با رای اکثریت اعضای شورا انتخاب کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه شورای شهر در انتخاب شهردار خوب عمل نکرد و سرانجام به انتخابی رسید که بعدها اکثریت از آن پشیمان شدند ابراز داشت: از اعضای شورای شهر رشت می‌خواهم مجدداً این اشتباه را مرتکب نشویم تا مجبور شویم به مردم بگوییم ناچار بودیم.

بهراد ذاکری عدم دخالت افراد، سازمان‌ها و نهادهای بیرونی در انتخاب شهردار رشت را خواستار شد و گفت: از استاندار گیلان می‌خواهم که نسبت به این موضوع تذکر دهد زیرا شنیده شده عده‌ای تلاش دارند که بر رأی اعضای شورا اثر بگذارند که این کار خلاف قانون است و کسی حق ندارد با فشار، نظر اعضای شورا را به‌سمت شخص خاصی ببرد.

وی تصریح کرد: اینکه عده‌ای برای برخی از اطرافیان یا رفقای خود پُستی پیدا نمی‌کنند دلیل نمی‌شود که او را در شهرداری به‌کار گیرند؛ رشت شهری است که از لحاظ فرهنگی و مرکز استان بودن شرایط ویژه‌ای دارد و فرصت اشتباه مجدد نداریم لذا پای خود را از گردن این شهر که نای نفس کشیدن ندارد بردارید.

ذاکری با اشاره به اینکه اعضای شورا نباید صرف نزدیکی و دوستی با شخصی او را به‌عنوان شهردار رشت انتخاب کنند خاطرنشان کرد: در صورت تداوم این وضعیت، در جلسات بعدی شفاف‌تر سخن خواهم گفت زیرا نه از استعفا باکی دارم و نه از تغییر گریزان هستم و در آینده مسائل را شفاف‌تر خواهم گفت.

اسماعیل حاجی‌پور دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه گفت: کم‌ترین درخواست پسر شیون فومنی این بود که سنگ قبر پدرش که به هم ریخته و شکسته است را ساماندهی کنیم و این کمترین کاری است که می‌توانیم برای یک شاعر پرآوازه انجام دهیم لذا از سرپرست شهرداری رشت می‌خواهم که در اسرع وقت این موضوع را پیگیری کند.

در این جلسه در بهره واگذاری خدمات بهره‌برداری و تعمیرات ۶ جایگاه سی ان جی شهرداری رشت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =