تشدید نظارت‌ بهداشتی در مدارس گیلان؛ ۶۲ درصد دانش‌آموزان استان از آموزش‌ تلویزیونی استفاده می‌کنند

0 24

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تشدید نظارت‌ بهداشتی در سطح مدارس استان گفت: ۶۲ درصد دانش‌آموزان استان از طریق تلویزیون آموزش‌‌ها را دریافت می‌کنند.

عصر کاسپین/ محمد رحمتی صبح امروز در جمع خبرنگاران از تشدید نظارت کارشناسان بر میزان رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح مدارس استان خبر داد و اظهار داشت: بیش از ۹۸ درصد دانش‌آموزان در مدارس ماسک می‌زنند و مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به پیش‌بینی روش‌های لازم برای تعلیم و ارائه نکات آموزشی به دانش‌آموزان در شرایط ویروس کرونا خاطرنشان کرد: تهیه ملزوماتی همچون ماسک و دیگر وسایل بهداشتی نیز برای استفاده دانش‌آموزان در دستور کار مجموعه آموزش و پرورش استان قرار دارد.

رحمتی تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در سطح مدارس استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال بیش از ۳۶۸ هزار و ۸۲۱ دانش‌آموز در پایه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی ثبت‌نام شدند و در ۳ هزار و ۸۵۷ مدرسه با ۱۸ هزار و ۶۵۵ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به میزان استفاده دانش‌آموزان گیلانی از شبکه آموزشی شاد تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۷۳ درصد دانش‌آموزان در سطح استان گیلان از شبکه آموزشی شاد استفاده می‌کنند و ۶۲ درصد نیز از آموزش‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۳ درصد دانش‌آموزان برای فراگیری علم و عقب نماندن از تحصیل از سایر روش‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند عنوان کرد: دانش‌آموز می‌تواند با حضور در کلاس یا با استفاده از شبکه آموزشی شاد و تلویزیون به تحصیل خود ادامه دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضدعفونی کلاس‌ها و ابزار و امکانات آموزشی در ۹۶ درصد مدارس استان گیلان افزود: طبق گزارشات اعلام شده، میزان رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس استان حدود ۹۵ درصد است.

رحمتی با بیان اینکه درحال حاضر ۴۹ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ۳۷ درصد دانش‌آموزان در سایر مقاطع با حضور در مدارس و کلاس‌ها، نکات آموزشی را دریافت می‌کنند ابراز داشت: با توجه به شرایط موجود، آموزش‌ها به دو صورت حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − چهار =