شرط ورود مسافران خارجی از مرز آستارا به کشور داشتن PCR منفی است

0 14

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شرط ورود مسافران و اتباع جمهوری آذربایجان از مرز آستارا به کشور داشتن PCR منفی در ۴۸ ساعت گذشته است.

عصر کاسپین/ آبتین حیدرزاده اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته در استان گیلان تعداد ۱۰۸ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا و تعداد ۷۰ نفر مرخص شده داشتیم و همچنین در حال حاظر ۵۵۰ بستری در کل بیمارستان‌های گیلان داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان عنوان کرد: در شهر آستارا و تالش به‌دلیل عدم رعایت فاصله گذاری‌ها و برگزاری جشن‌ها و تجمعات بسیار و به‌ویژه در آستارا به‌دلیل ورود مسافرانی از اردبیل و کشور آذربایجان با مشکل بیشتری مواجه شدیم؛ وضعیت دو شهر آستارا و تالش اکنون قرمز است.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرط ورود به شهرستان آستارا داشتن PCR منفی برای ۴۸ ساعت گذشته است و تمام ورودی و خروجی‌های این شهرستان به‌خصوص در مورد مسافرانی که از کشور آذربایجان شرقی وارد این شهرستان می‌شوند کنترل و بیماریابی می‌شود.
وی از ساماندهی ۴۲ مرکز قرنطینه در استان گیلان خبر داد و گفت: مراکز قرنطینه با ظرفیت ۱۴۰۰ نفر در کل استان در هتل‌ها و مهمانسراها فراهم شده و افرادی که امکان فیزیکی یا مالی حضور در خانه را ندارند به این نقاهتگاه‌ها انتقال پیدا می‌کنند؛ در حال حاضر این تعداد تخت کافی بوده و در صورت نیاز افزایش پیدا می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در طرح پایش چهره به چهره ۷۳ هزار و ۸۰۰ خانوار در گیلان مورد بررسی قرار گرفتند، گفت: از این تعداد از ۱۵۰ نفر فرد مشکوک تست گرفته شد که ۱۳ نفر آنها دارای تست مثبت و مبتلا به کرونا بودند.

حیدرزاده عنوان کرد: از همه کسانی که با این ۱۳ فرد مبتلا به کرونا در تماس نزدیک بودند تست گرفته شد که تعدادشان ۱۱۴ نفر بود همچنین یک نفر به بیمارستان ارجاع داده شده و مابقی این افراد برای ۱۴ روز در منزل شخصی خودشان قرنطینه شدند.

وی با اشاره به اینکه بعضاً مشاهده می‌شود که جوانان از زدن‌ ماسک خودداری می‌کنند، افزود: درست است که میزان مرگ بر اثر کرونا در جوانان کمتر از افراد مسن است ولی به همان میزان امکان ابتلا جوانان نیز وجود دارد و در صورت ابتلا ممکن است بدون علائم بوده و روزانه ۱۰ الی ۷ نفر را آلوده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: متاسفانه کودکان هم در معرض خطر هستند اما آمار ابتلا و مرگشان کمتر است و با توجه به اینکه در کودکان حتی نوزادان تازه متولد شده هم امکان ابتلا به کرونا وجود دارد باید نسبت به رعایت پرتکل‌های بهداشتی در کودکان نیز توجه لازم را داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + هجده =