وضعیت ۲۰ درصد بیماران کرونایی در گیلان وخیم است

0 17

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۲۰ درصد بیماران کرونایی در گیلان به‌دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

عصر کاسپین/ مسعود نوروزی در نشست خبری در زمینه آخرین وضعیت کرونایی در گیلان اظهار داشت: بیماری کرونا بیماری است که در حدود ۸۰ درصد موارد فاقد علامت بوده یا علائم بسیار خفیفی دارد.

وی افزود: هر چقدر سن افراد پایین‌تر بوده و نیز بیماری زمینه‌ای نداشته باشند می‌توانند کاملاً بدون علامت بوده و یا علائم بسیار خفیف غیراختصاصی مانند کوفتگی بدن داشته باشند اما همین افراد می‌توانند با درصد بسیار بالایی ناقل ویروس باشند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به اینکه ویروس کرونا بسیار مسری است خاطرنشان کرد: افرادی که ایمنی ضعیف‌تری دارند به‌ویژه سالمندان در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
نوروزی افزود: یلدای امسال شبی نیست که ما بتوانیم دور هم باشیم و اگر واقعاً خود و اقواممان را دوست داریم باید در شب یلدای امسال از دورهمی و در کنار هم بودن پرهیز کرده و از طریق فضای مجازی از احوال هم با خبر شویم.

وی گفت: اکنون ۵۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۱۰۵ نفر از این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شدند و حدود ۲۰ درصد بیماران به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

فرماندار رودسر نیز در این جلسه گفت: متأسفانه هم اکنون تعداد ۱۳ نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان رودسر بستری بوده که تعداد ۵ نفر از این تعداد در وضعیت بد حال قرار دارند؛ با توجه به اینکه رودسر در وضعیت قرمز کرونایی است دستورالعمل‌های ابلاغیه شهرهای قرمز در رودسر نیز اجرا می‌شود.

محمدمهدی مظفری خاطرنشان کرد: از همه اصناف، بازاریان و مردم شریف رودسر که در این اجرای محدودیت‌های کرونایی همکاری خوبی با ما داشتند نهایت تشکر را داریم.

وی گفت: امروز در پنجمین روز از اعلام قرمز بودن رودسر مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در سطح شهرستان تعطیل اعلام شده و بازرسی‌ها به‌شکل مداوم در حال انجام است و همچنین از ورود همه خودرو‌های غیربومی به شهرستان جلوگیری می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =