برف و باران در محورهای ۲۶ استان و انسداد ۱۳ جاده/ راننده‌ها حتما زنجیرچرخ داشته باشند

0 17

علی اکبر آشوری در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها‌، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و بیش از ۲۲۵۰ دستگاه سامانه ترددشمار برخط، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

عصر کاسپین/ وی در تشریح وضعیت ترافیکی محورهای تهران-شمال، اظهار کرد: در حال حاضر در محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت در مسیر رفت و برگشت تردد روان است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها از بروز ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج – تهران باند شمالی و جنوبی حدفاصل مهر ویلا تا پل کلاک در برخی از مقاطع خبر داد.

* برف و باران در جاده های ۲۶ استان

آشوری بیان کرد: در حال حاضر در محورهای فیروزکوه، هراز، چالوس و آزادراه قزوین – رشت بارش برف و باران و در و آزادراه تهران – شمال بارش باران داریم.

وی همچنین از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، قزوین، قم، فارس، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری،کردستان،کرمان،کرمانشاه و کهگیلویه بویراحمد خبر داد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها همچنین از بارش باران در برخی از محورهای استان های ایلام، بوشهر، خوزستان، سمنان، گیلان و یزد خبر داد.

وی تأکید کرد: راننده ها حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و در ابتدای محورهای برف خیز از زنجیرچرخ استفاده کنند.

* افزایش ۲۳ درصدی ترافیک در جاده‌ها‌

آشوری گفت: کل تردد ثبت شده در شبانه‌روز گذشته در جاده‌ها‌ بر اساس رصد آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۷۴ دستگاه ترددشمار فعال در جاده ها نسبت به روز قبل ۲۳.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه ها ۱۸ درصد، بیشترین تردد بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات ۳ تا ۴ صبح ثبت شد.

‌* ۳ آزادراه پرتردد کشور‌ در شبانه روز گذشته

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد جاده ای در آزادراه کرج-تهران، آزادراه قزوین-کرج و آزادراه‌ کرج-قزوین ثبت شد.

* انسداد ۱۳ جاده به دلیل کاهش ایمنی

وی با اشاره به انسداد ۱۳ جاده کشور به دلیل کاهش ایمنی، اظهار کرد: در حال حاضر جاده فرعی شمشک-دیزین، محور وازک-بلده در مازندران، ‌محور سروآباد-پاوه، جاده پونل – خلخال و جاده قزوین – همدان در کیلومتر ۱۱۰، به دلیل نداشتن ایمنی کافی مسدود است.

آشوری ادامه داد: همچنین محور‌‌ خرم‌آباد-پلدختر، محور فرعی سی سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، جاده رامیان-اولنگ-شاهرود، جاده شهداد – نهبندان، محور گنج نامه-تویسرکان و محور پدافند جنوب غرب – امیدیه‌ در استان خوزستان نیز به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

وی بیان کرد: در حال حاضر محور گناوه-برازجان محدوده چهار روستایی به خلیفه ای به دلیل آبگرفتگی و سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود است همچنین محور دیلم – بهبهان در استان بوشهر تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − پانزده =