شمار جانباختگان تصادفات جاده ای در گیلان ۱۳ درصد کاهش یافت

0 13

سردار عزیزاله ملکی روز یکشنبه در رزمایش طرح زمستانی یگان های امدادی اظهار داشت: طی هشت ماه گذشته، ۲۸۴ نفر براثر تصادفات در راههای استان جان باخته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۱ نفر معادل ۱۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

عصر کاسپین/ وی با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس از بیستم آذرماه خاطرنشان کرد: تعداد ۲۶۵ پلیس در قالب ۴۸ تیم گشت در طرح زمستانی امسال این نیرو به کارگیری می شوند.
وی تصریح کرد: در طرح زمستانه پلیس علاوه بر حضور نیروها در سه گردنه برف‌گیر اصلی حیران، زندانه و الماس و همچنین سه محور فرعی کوهستانی سیاهکل به دیلمان، اشکورات، امامزاده هاشم به قزوین با توجه به تجربه های سال‌های گذشته در محورهای جلگه‌ای نیز به صورت ویژه در جریان است.

سردادر ملکی، تسهیل در عبور و مرور، کنترل ایمنی وسایل نقلیه در تمامی معابر برون شهری در زمان تغییرات وضعیت جوی و بارش‌ها، مدیریت بر حوادث احتمالی ترافیکی، پایش تخلفات رانندگی با هدف کاهش جانباختگان ترافیکی، اطلاع‌رسانی به موقع وضعیت راه‌های استان از طریق رسانه‌ها با همکاری و هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط را از اهداف اجرای طرح زمستانه پلیس عنوان کرد.

فرمانده انتظامی گیلان تاکیدکرد: برابر دستورالعمل‌ها از تردد خودروهای فاقد بیمه‌نامه، دارای نقص مشهود، فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی در جاده‌ها و به ویژه محورهای برف‌گیر جلوگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد: کنترل تجهیزات ایمنی خودروها مانند استفاده از لاستیک، یخ‌شکن و زنجیر چرخ در هنگام بارش برف و همچنین پیگیری احداث خاکریز در حاشیه راه‌های دارای پرتگاه خطرناک ، ایجاد معابر گریزگاه در سرازیری‌های معابر کوهستانی، پیگیری استقرار جایگاه سیار پمپ بنزین، شن و نمک پاشی در محورهای برف‌گیر از دیگر اقدامات عملیاتی در طرح زمستانی سال‌جاری خواهد بود.

وی با یادآوری کاهش ۱۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده ای استان اظهار داشت: ۳۴ درصد جانباختگان تصادفات در محورهای اصلی و ۶۶ درصد جانباختگان نیز در محورهای فرعی و روستایی جان باخته‌اندِ، ضمن آنکه ۵۶ درصد جانباختگان، مربوط به تصادف عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت بوده اند.
سردار ملکی خاطرنشان کرد: تعداد ۷۴ نفر معادل ۲۶ درصد از کل جانباختگان تصادفات مربوط به چهار محور پرتصادف رشت به لنگرود، تالش به آستارا، فومن به سراوان، امامزاده هاشم به لوشان می‌باشد.
فرمانده انتظامی گیلان بیشترین علت وقوع تصادفات را به ترتیب مربوط به عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تجاوز به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه ذکر و اظهار امیدواری کرد که با تلاش هایی که انجام می شود مردم امسال ترددی ایمن و با سهولت را در راه های استان داشته باشند.
رئیس پلیس راه گیلان نیز در این رزمایش اظهار کرد: در استان گیلان با فرارسیدن زمستان به واسطه برخورداری از مناطق کوهستانی و سه گردنه مواصلاتی هر ساله شاهد بارش برف و کولاک هستیم.

سرهنگ جاور صفاری افزود: در این راستا با همکاری دستگاه‌های متولی به منظور ارتقای سطح خدمات رسانی مطلوب و انضباط بخشی عبور و مرور با بسیج تجهیزات و امکانات، طرح زمستانی پلیس از بیستم آذر در استان آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه دارد.
رئیس پلیس راه گیلان با تاکید بر این که انتظار می‌رود دیگر دستگاه‌های مرتبط از آمادگی حداکثری برخوردار باشند ابراز امیدواری کرد زمستان امسال شاهد عدم انسداد مسیر و تردد ایمن و راحت رانندگان باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 11 =