ضرورت تقویت تعامل شورا و شهرداری رشت؛ رفع مشکلات شهری در گرو استفاده از ظرفیت‌های ملی است

0 41
    استاندار گیلان به ضرورت تقویت تعامل شورای شهر و شهرداری تاکید کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌های ملی و استانی در جهت حل مشکلات شهر استفاده شود.

    ارسلان زارع امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت پیشبرد امور و بهبود مدیریت شهری را نیازمند تلاش جمعی دانست و اظهار داشت: شهرداری همواره بیشترین ارتباط را با مردم دارد و خدمات زیادی را به مردم ارائه می‌دهد‌.

    استاندار گیلان توجه به مدیریت شهری و تلاش برای حل مشکلات مردم و توسعه شهری را ضروری دانست و بیان کرد: مطالبه‌گری مردم و ارائه مشکلات به اعضای شورای شهر نشانه اعتماد مردم به منتخبان خودشان است که سرمایه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود و لازم است که برای رفع دغدغه‌مندی‌های مردم بیشتر تلاش شود.

    زارع با اشاره به اصل پاسخگویی به مردم و تکریم آنان خاطرنشان کرد: ارتباط موثر شهرداران و اعضای شورای شهرها با مدیران دستگاه‌های اجرایی الزامی است البته مدیران استان و شهرستان‌ها نیز باید با شهرداران و شوراها همکاری خوبی داشته باشند.
    وی به ضرورت تعامل و هم‌افزایی شورای شهر و شهرداری به‌عنوان دو نهاد برآمده از آرای مردم تاکید کرد و بیان داشت: اختلاف نظرات نباید موجب بروز اختلال در امور شهری و خدمات‌رسانی به شهروندان شود و ما تعاملات گسترده، تلاش برای شناسایی و رفع موانع را از اصلی‌ترین مولفه‌ها در توسعه شهر می‌دانیم.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی رشت هستند ابراز داشت: پیشینه غنی مردمان این دیار همواره با فرهنگ و معنویت آنان درآمیخته‌ به‌طوری‌که امروز در بسیاری از مولفه‌ها شاهد ممتاز بودن آنان هستیم.

    استاندار گیلان با اشاره به اینکه از سال گذشته تا پایان مهرماه امسال حدود ۱۲۹ میلیارد تومان اعتبار به‌صورت نقدی به شهرداری رشت پرداخت شده است بیان کرد: امروز مشکلات آسفالت معابر، خیابان‌ها، زباله، بافت‌های فرسوده و آلودگی رودخانه‌‌های رشت از بزرگترین مشکلات حوزه مدیریت شهری در رشت است.

    زارع با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های ملی و استانی در جهت حل مشکلات مذکور بهره‌مند شویم اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از دغدغه‌های به‌حق مردم است که البته مسئولان نیز بر اجرا و تکمیل آن‌ها تاکید دارند و انتظار دارم براساس اولویت‌بندی نسبت به اتمام پروژه‌ها اقدام شود.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت شنیدن خواسته‌ها و مطالبات مردم گفت: شهرداری به‌عنوان یک نهاد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید در پیشبرد امور توسعه‌محور شهری پیگیر و پیشتاز باشد.

    وی تصریح کرد: پیرامون مشکلات باشگاه های ورزشی و تیم‌های فوتبال شهر نیز بنده پیگیری‌های لازم را داشتم و از طریق مسئولان کشوری خواستار توجه جدی‌تر بخش‌های غیر دولتی مسئول و نهادهای ذی‌ربط و همچنین اتخاذ تصمیماتی اصولی برای رفع مشکلات و نگرانی هواداران شدم.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این دیدار با اشاره به پیگیری‌های استاندار گیلان پیرامون پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب رشت اظهار داشت: پیرو این مذاکرات، بودجه‌ای برای اجرای پروژه تخصیص یافت که امیدواریم بخش‌های قابل توجهی از آن تکمیل شود.

    علی اوسط اکبری مقدم به پروژه نیروگاه زباله‌سوز ۶۰۰ تنی رشت و طرح جامع تفصیلی شهر اشاره کرد و بیان داشت: استانداری گیلان با تمام توان پیگیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ساماندهی پروژه‌های عمرانی‌ است.

    شهردار رشت نیز در این دیدار به معضلات ساخت و ساز در زمین‌های نسقی و ورود برخی افراد بی‌تجربه به ساخت و ساز در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: عدم صدور پروانه برای واحدهای احداثی در زمین‌های نسقی به‌معنای مدیریت در این بخش نیست.

    سیدمحمد احمدی با اشاره به اینکه برای اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌ها بااهمیت نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی استان هستیم خاطرنشان کرد: شهرداری رشت تاکنون در ارائه خدمات به دستگاه‌های اجرایی و مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار موضوع ساخت و ساز در زمین‌های نسقی را یکی از مشکلات جدی دانست و اظهار داشت: این موضوع امروز به چالشی مهم تبدیل شده و ما خواستار ارائه راهکار قانونی جهت حل این معضل و قانونمند شدن پروسه ساخت و ساز در زمین‌های نسقی و نظارت توسط شهرداری هستیم.

    احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به پیگیری‌‌های انجام شده در شورای عالی ترافیک کشور برای اجرای پروژه تراموا رشت گفت: این پروژه سال‌ها در شورا مورد بحث‌ک بررسی قرار گرفت و تقاضا داریم نسبت به اعطای مجوزهای لازم برای فراخوان تراموا اقدامات لازم در سطح ملی انجام شود.
    اعضای دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار حضور داشتند و هر کدام مطالبی پیرامون مشکلات شهر بیان کردند‌.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =