مالکان موتورسیکلت‌های توقیف‌شده در گیلان تا ۱۷ دی فرصت بازپس‌گیری دارند

0 26

رئیس پلیس راهور گیلان گفت: صاحبان موتورسیکلت‌های متوقف شده در پارکینگ‌های استان تا ۱۷ دی فرصت باز پس‌گیری آن‌ها را داشته و این تاریخ تمدید مجدد ندارد.

عصر کاسپین/ سرهنگ امیر طالبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمانی مبنی بر تحویل دادن اموال مردم(موتورسیکلت‌های متوقف شده در پارکینگ‌ها) به ناجا صادر کردند اظهار داشت: ناجا براساس فرمان ایشان تمام توان خود را در جهت برگرداندن موتورسیکلت‌های رسوبی که از سال ۹۰ در پارکینگ‌های کشور متوقف هستند به صاحبانشان به کار گرفت.

رئیس پلیس راهور گیلان افزود: قبلاً ستاد اجرایی فرمان امام اموال بلاصاحب را با حکم قضایی مصادره کرده و سیر مراحل اداری‌ آن را انجام می‌داد اما مقام معظم رهبری در فرمان اخیرشان با توجه به افزایش قیمت این اموال موجود در پارکینگ‌ها خواستند که اموال مذکور تعیین تکلیف شده و به صاحبان خود بازگردانده شود.

وی گفت: در استان گیلان بالغ بر ۱۷ هزار موتورسیکلت رسوبی داشتیم که از سال ۹۰ تا سال ۹۸ در پارکینگ‌های استان متوقف بود که بخش قابل توجهی از این موتورسیکلت‌ها مربوط به تخلفات رانندگی بوده و توسط کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پلیس راهور در پارکینگ‌ها متوقف شدند همچنین تعداد اندکی از این موتورسیکلت‌ها مشکلات قضایی داشته و ترخیص آن‌ها ممکن نیست.
طالبی افزود: در این راستا به پلیس‌های راهور استان و شهرستان‌ها ابلاغ شد که اطلاع رسانی‌های گسترده‌ای را در حوزه استحفاظی خودشان انجام دهند تا مردم از وضعیت ترخیص موتورسیکلت‌ها مطلع شده و با تسهیلات بسیار ویژه‌ای که برای این طرح فراهم شده، موتورسیکلت‌هایشان را پس بگیرند.

رئیس پلیس راهور گیلان گفت: هزینه پارکینگ مربوط به سال ۹۴ بوده و خوشبختانه هیچ وجه خاصی به متصرف یا مالک موتورسیکلت تحمیل نمی‌شود و شخص به راحتی می‌تواند با پرداخت کمترین وجه، موتورسیکلت خود را تحویل بگیرد.

وی گفت: در طرح مذکور عدم ارائه سند مالکیت، بیمه‌نامه و گواهینامه مانعی ندارد زیرا قبلاً برای ترخیص موتورسیکلت، همکاران ما همه این موارد مذکور را از مالکین اخذ ‌کردند و اکنون شرایط ویژه‌ای فراهم شده تا صاحبان این اموال موتورسیکلت‌های خود را تحویل بگیرند.

رئیس پلیس راهور گیلان عنوان داشت: اکنون حدود یک ماه از اجرای طرح مذکور می‌گذرد و صاحبان این اموال تا ۱۷ دی‌ماه فرصت دارند با مراجعه به پارکینگ‌ها نسبت به بازپس‌گیری موتور سیکلت‌های خود اقدام کنند؛ این تاریخ تمدید نمی‌شود و بعد از آن مجدداً موتورسیکلت‌ها در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام قرار می‌گیرند تا تعیین تکلیف شود.

طالبی تصریح کرد: از تمامی کسانی که موتورسیکلتشان در پارکینگ‌های استان گیلان متوقف است می‌خواهیم که در سریع‌ترین زمان به مراکز پلیس به علاوه ۱۰ استان مراجعه کنند و ان‌شالله با شرایط ویژه فراهم شده موتورسیکلت‌ها را در یک فاصله زمانی کوتاه دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور گیلان خاطرنشان کرد: اکنون رویکرد ما توقیف فیزیکی موتورسیکلت‌ها نیست زیرا اگر این توقیف‌های فیزیکی جواب می‌داد قطعاً آمار تصادفات تحت تأثیر قرار گرفته و کاهش می‌یافت بنابراین ما معتقدیم که باید در این حوزه فرهنگ‌سازی شده و اقدامات فرهنگی انجام شود.

طالبی تصریح کرد: اگرچه موتورسیکلت یک وسیله‌ی بسیار خطرناک بوده و بسیاری از جوانان عزیز ما با استفاده نادرست از آن و عدم رعایت قانون آسیب می‌بینند اما از مردم عزیز و جوانان تقاضا داریم پس از دریافت موتورسیکلت‌ها(در قالب طرح مذکور) از این وسیله به شکل قانون‌مند استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت ارزان و در دسترس بوده و دارای قدرت مانور بالایی است افزود: استفاده از این وسیله خطراتی به همراه دارد و اگر مردم قانون‌مند عمل نکنند بستر وقوع تصادفات را برایشان فراهم می‌کند؛ پلیس راهور هر تخلفی را در این حوزه اعمال قانون می‌کند اما قطعاً تعدادی از این تخلفات رانندگی از رصد همکاران ما دور مانده و نظارت خانواده‌ها را می‌طلبد.

وی گفت: خانواده‌ها اگر می‌‌بینند که فرزندشان رانندگی قانون‌مندی ندارد و یا کلاه ایمنی، گواهینامه و بیمه‌نامه معتبر ندارد باید نظارت و کنترل لازم را اعمال کنند؛ اگر با وجود تمام کاستی‌های مذکور باز هم به راحتی موتور سیکلت را در اختیار فرزندتان قرار دهید قطعاً همه آسیب‌هایی که از این بی‌قانونی به جوانتان و جامعه تحمیل می‌شود را پذیرفته‌اید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − پانزده =