کاهش ۲۰ درجه‌ای دمای هوا در گیلان؛ برف شدید در راه است

0 101

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش ۲۰ درجه‌ای دما در گیلان خبر ‌داد و گفت: ورود این سامانه بارشی برف شدید در ارتفاعات گیلان را به‌دنبال دارد.

عصر کاسپین/ محمد دادرس اظهار داشت: توده هوای ناپایداری که در حال وارد شدن به گیلان است تقریباً سیستم توده هوای اروپایی بوده که از دریای مدیترانه عبور کرده و به دریای خزر و استان گیلان می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان عنوان داشت: فعالیت سیستم ناپایدار از غروب و شب سه‌شنبه به شکل بارش در گیلان آغاز می‌شود و از غروب و یا شب چهارشنبه در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف مشاهده می‌شود.

وی گفت: این سامانه بارشی در مناطق جلگه‌ای از شب چهارشنبه فعال شده و شدت آن تا عصر پنجشنبه ادامه دارد؛ آخر وقت پنجشنبه و شب جمعه از سمت غرب استان از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده اما شرق استان تا غروب و جمعه شب درگیر این سامانه است.
دادرس ابراز داشت: هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص این سامانه ناپایدار از روز شنبه به دستگاه‌ها اعلام شده و امروز هم هشدار نارنجی دیگری مبنی بر تقویت این سامانه صادر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان خاطرنشان کرد: این سامانه ناپایدار به شکل بارش برف اکثر نقاط استان گیلان را درگیر می‌کند و برف شدیدی را برای ارتفاعات به همراه دارد.

وی گفت: با وجود اینکه اکثر نقاط گیلان درگیر این سامانه می‌شوند اما شهرستان‌های سیاهکل، دیلمان، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، امامزاده هاشم، شفت، فومن و بخش‌هایی از رشت از شدت درگیری بیشتری برخوردار می‌شوند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان اظهار داشت: بیشترین کاهش دما نسبت به روزهای اخیر در پی ورود این سامانه ناپایدار به استان گیلان بین ۱۵ الی ۲۰ درجه سانتی‌گراد در اکثر نقاط است.

دادرس تصریح کرد: در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان گیلان انتظار کاهش دمای ۲۰ درجه و در مناطق جلگه‌ای استان انتظار کاهش ۱۲ الی ۱۵ درجه‌ای دما را داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =