شکننده بودن وضعیت کرونایی در گیلان؛ «رودسر» و «لاهیجان» همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند

0 41

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شکننده بودن وضعیت کرونایی در گیلان خبر داد و گفت: شهرستان‌های رودسر و لاهیجان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

عصر کاسپین/ مسعود نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون ۴۲۵ بیمار در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۷۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند و حدود ۹۵ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش ICU بستری هستند.

وی افزود: وضعیت شیوع کرونا در گیلان بسیار جدی بوده و ۲ شهرستان رودسر و لاهیجان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد و تنها شهرستان شفت در وضعیت آبی است.
نوروزی ابراز داشت: این موضوع بیانگر این است که گیلان به هیچ وجه در وضعیت عادی و نرمال قرار نداشته و کوچکترین غفلتی موجب شعله‌ورتر شدن مجدد بیماری در گیلان می‌شود.

وی افزود: گیلان استانی کوچک بوده و جابجایی از یک سمت آن به سمت دیگر کمتر از ۳ الی ۴ ساعت زمان می‌برد و این جابجایی‌ها احتمال شیوع شدید و مجدد و بازگشت گیلان به وضعیت قرمز را افزایش می‌دهد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: عمده‌ترین دلیل شیوع کرونا در گیلان به‌ویژه در روزهای اخیر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری توسط شهروندان بوده است.

نوروزی عنوان داشت: اکنون گیلان شرایط خوبی برای برگزاری دورهمی‌های خانوادگی نداشته و این عامل در افزایش ابتلا به بیماری کرونا بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: شهروندان به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند و در صورت حضور در سطح شهر زدن ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را حتماً رعایت کنند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از همه شهروندان خواهشمندیم که از مسافرت‌ها چه به شکل بین استانی و چه مسافرت‌های درون استانی جداً پرهیز کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 4 =