صادرات غیرنفتی ۶۰۰ میلیون دلاری امسال در گیلان محقق می‌شود

0 30

استاندار گیلان از سهم ۶۰۰ میلیون دلاری استان گیلان در صادرات غیر نفتی در کشور خبر داد.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان آستارا اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال جوانان پروژه‌های مهمی در آستارا افتتاح شد.

ارسلان زارع با بیان اینکه برای سه پروژه مهم این شهرستان ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است افزود: سهم اشتغال زایی این پروژه ها ۶۹ نفر است که امیدواریم روند توسعه اشتغال‌زایی شتاب بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر حضور سرمایه گذاران در استان گیلان در راستای سرمایه‌گذاری‌های حوزه‌های مختلف تصریح کرد: در شهرستان مرزی بندر آستارا در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت،گردشگری و خدماتی سرمایه‌گذاری‌هایی در حال اجراست.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سرمایه گذاری های عنوان شده در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد بر لزوم حمایت مسئولین عالی استان و شهرستان از سرمایه گذاران این حوزه تاکید کرد.

زارع به تاکید بر اینکه ظرفیت‌های شهرستان آستارا در حوزه گردشگری می‌تواند زمینه توسعه استان گیلان را به همراه داشته باشد خاطرنشان کرد: این توسعه زمینه‌ساز اشتغال مردم این شهرستان و حتی شهرستان‌های همجوار را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به سهم استان گیلان در صادرات غیرنفتی در کشور نیز گفت: سهمی که صادرات بخش کشاورزی (غیرنفتی) در سال گذشته در استان داشتیم سهم ۵۰ درصدی بود که قطعا امسال به هدف ۶۰۰ میلیون دلاری خواهیم رسید.

استاندار گیلان با بیان اینکه هدفگذاری صادرات استان تا حجم ۵۰۰ میلیون دلار طی سال گذشته با موفقیتی چشمگیر همراه بود، گفت: سال گذشته شاهد رشد صادرات و کسب درآمد ۵۸۰ میلیون دلاری از این طریق بودیم که این مهم بایستی در سالجاری به ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =