مسیر ریلی راه‌آهن شمال به‌طور روزانه از وجود احشام پاکسازی می‌شود

0 62

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ با اشاره به کاهش برخورد احشام به قطار در مسیر گفت: پاکسازی خطوط ریلی راه‌آهن به طور روزانه انجام می‌شود.

عصر کاسپین/ غلامحسین ولدی صبح امروز در نشست با فرماندار شهرستان رودبار در دفتر مدیرکل راه آهن شمال ۲ اظهار داشت: برخورد احشام رها با قطار در حاشیه خطوط راه آهن یکی از مشکلات موجود در این حوزه است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ خاطرنشان کرد: در جهت رفع این مشکل اقدامات خوبی انجام شده که منجر به کاهش میزان برخورد احشام با قطار شده است.

ولدی با اشاره به کاهش میزان برخورد عنوان داشت: به سبب اقداماتی که در حوزه آگاه‌سازی انجام شده از اواخر آذر هیچ گزارشی مبنی بر برخورد با احشام رها در مسیر ارائه نشده است.
وی گفت: در این راستا جهت پاکسازی مسیر یک دستگاه درزین پیشرو یک ساعت قبل از حرکت قطار مسافری اعزام می‌شود همچنین پیش‌از ورود به منطقه برگه احتیاطی مبنی بر کاهش سرعت به راهبران قطار داده می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ خاطرنشان کرد: کارگروه فرهنگ‌سازی اداره‌کل با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات خوبی را در حوزه تشریح موارد ایمنی انجام داده است.

ولدی تصریح کرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه بین اداره‌کل راه آهن شمال ۲ و آموزش و پرورش گیلان پیش‌از شیوع کرونا، کارگروه فرهنگ‌سازی با حضور در مدارس حاشیه خطوط ریلی به تشریح موارد ایمنی پرداخته و اقدام به پخش کلیپ و بروشورهای ایمنی کردند.

وی گفت: از اقدامات انجام شده در این راستا می‌توان به نصب بنرهای هشداردهنده و تابلو در طول مسیر و برخی از روستاها و مناسب‌سازی حرکت قطار به گونه‌ای که تردد در ساعات روز انجام شود اشاره داشت.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ ابراز داشت: روزانه تعدادی راهبان برای پایش مسیر ریلی اعزام می‌شوند که با بررسی خطوط ریلی، در جهت پاکسازی مسیر اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تعامل صدا و سیما در خصوص فرهنگ سازی راه آهن گفت: کلیپ و موشن گرافیک‌هایی به زبان‌های فارسی و گیلکی در راستای فرهنگ‌سازی مردم تهیه و در شبکه استانی و فضای مجازی منتشر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 2 =