ابوالفضل پورمجیب : پارلمان شهری به هیچ عنوان نباید سیاسی باشد /توسعه محوری را در عملکرد مدیران شهری ندیدیم

0 216

عصرکاسپین /ابوالفضل پورمجیب معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مهم ترین مسئله در امور شهری ، بحث مدیریت شهری است عنوان کرد: از کلمه مدیریت شهری بارها استفاده شده اما متاسفانه به معنای واقعی هیچ وقت پیاده سازی نشده است .
پورمجیب وظایف شورای شهر را سیاسی گذاری و ریل گذاری قانون و در مرحله دوم ، نظارت بر کار دانست و گفت : شورای شهر در ادوار گذشته از انجام وظیفه اصلی خود فاصله گرفتند و در حال حاضر شاهد این هستیم که شورای شهر عملا در اجرای مصوبات قانونی که در حوزه شهردار و معاونینش هست ، دخالت می کنند که این اجحافی است که در حق شهر و شهروندان شده است.
مدرس دانشگاه با اشاره به آمارها گفت: در سال ۱۳۵۵ شهر رشت جزو ۵ شهر اول کشور در میان تهران، اصفهان، شیراز و تبریز می درخشید که اکنون به مرحله آخر رسیده ایم.
وی افزود: اگر بخواهیم عوامل عقب افتادگی شهرهارا بررسی کنیم سه عامل را میتوان برشمرد ؛ عامل تاریخی ، عامل سیستمی ، عامل وضعی .
که تنها عامل وضعی مثل عملکرد استانداران ، فرمانداران ، شورای شهر ، شهردار و مدیران شهری باعث عقب ماندگی رشت شده است .
پورمجیب با اشاره به پروژه پیاده راه فرهنگی عنوان کرد و گفت : در این پروژه فقط فاز یک اجرا شد و فازهای بعدی که شامل اجرای زیرگذرها و احداث پل طبیعت بود، مغفول ماند و اجرایی نشد . اگر این پروژه به طور کامل اجرایی میشد ما در دنیا جزو اولین شهری میشدیم که یک پیاده راه فرهنگی به همچین وسعت و زیبایی داشت .
وی ادامه داد: متاسفانه توسعه محوری را هیچ زمانی در عملکرد مدیران شهری ندیدیم .
ابوالفضل پورمجیب گفت : زباله سراوان که یکی از معضلات اصلی شهرمان است را با یک دستگاه زباله سوز می خواهند حل کنند که تسکینی بر درد مردم منطقه باشد اما با چالشها و دردسرهایی در میان خود مواجه شده اند که جای تأمل و اندیشه دارد که چرا کاری که به نفع همشهریان است و سلامت آنها را تضمین می کند برایشان اهمیت آنچنانی ندارد.
مدرس دانشگاه راه برون رفت از مشکلات زباله را، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا عنوان کرد و گفت : با آموزش و اجرای طرح های تشویقی برای تشویق شهروندان به تفکیک زباله از مبدا میتوان به حل معضل زباله در شهر کمک کرد .
پورمجیب گفت : اعتقاد من این است که پارلمان شهری به هیچ عنوان نباید سیاسی باشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =