رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: بیمه‌ها مکلف به اجرای مصوبات کارگروه تعرفه بخش خصوصی باشند

0 61

دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست کارگروه تعرفه بخش خصوصی استان در سال ۱۴۰۰، با اشاره به همکاری مطلوب بخش خصوصی با بخش دولتی در ارائه خدمات درمانی به مردم، تصریح کرد: پایین بودن تعرفه‌ها و تعویق در پرداختی‌های بیمه، بخش خصوصی را مجبور به اعمال فشار به مردم می‌کند.

عصر کاسپین/ وی با بیان اینکه تعویق در پرداخت بیمه‌ها یکی از چالش‌های بیمارستان‌های خصوصی است، افزود: بیمه‌ها باید مکلف به اجرای مصوبات کارگروه تعرفه بخش خصوصی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه رشد قیمت برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی مضاعف شده است و علاوه بر آن هزینه استهلاک نیز به بخش خصوصی تحمیل می‌شود، یادآور شد: این در حالی است که افزایش قیمت تعرفه‌ها بسیار ناچیز بوده و این مسئله رغبت بخش خصوصی به ارائه خدمات درمانی را کاهش می‌دهد.

دکتر سالاری با برشمردن برخی از اقدامات زیرساختی در جهت ارائه خدمت مؤثر و هدفمند به مردم، خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر۶۰۰ تخت به بخش دولتی اضافه شد، همچنین دستگاه آنژیوگرافی برای بیماران در مرکز آموزشی و درمانی پورسینا خریداری و نصب شده است و نیز ۶ دستگاه CT اسکن به تجهیزات بیمارستان‌های استان ملحق شده است و سیر توسعه خدمات در حوزه سلامت، همچنان ادامه دارد.

دکتر کیمیا تنهایی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به سایه شوم کرونا بر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، اظهار کرد: کرونا بخش عمده‌ای از بخش خصوصی و فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است که یکی از این بخش‌ها، حوزه درمان و بخش خصوصی است.

وی با تأکید بر همراهی بیشتر بیمه‌ها با بخش درمان، افزود: ممکن است بخش درمان برای بیمه‌ها سودآور نباشد اما حوزه‌های آتش‌سوزی، حوادث، بخش خصوصی و سایر حوزه‌ها برای بیمه‌ها سودآور هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان با بیان اینکه باید از حقوق مردم و بیماران حمایت کنیم، اذعان داشت: نرخ تعیین‌شده ابلاغی هیئت‌وزیران برای تعرفه بخش خصوصی، سقف تعیین قیمت بوده و می‌توان با نظر کارشناسی نرخ آن را تغییر داد.

گفتنی است؛ نشست کارگروه تعرفه بیمه بخش خصوصی استان در سال ۱۴۰۰، صبح امروز با حضور دکتر ارسلان سالاری -رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر کیمیا تنهایی- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان، دکتر برزیگر – رییس سازمان نظام پزشکی رشت، دکتر محمدی- مدیرکل بیمه سلامت، دکتر قنبرپور، معاون درمان تأمین اجتماعی، نمایندگان بیمه و رؤسای بیمارستان‌های بخش خصوصی استان برگزار شد و طی آن اجرای دقیق مصوبات این کارگروه، مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =