ضربه آفات به دست‌رنج کشاورزان رودباری؛ امکانات شهرستان برای مقابله با ملخ کافی نیست

0 13

نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به هجوم ملخ به مزارع رودبار گفت: تجهیزات کشاورزی شهرستان برای مقابله با ملخ کافی نیست.

عصر کاسپین/ مهرداد گودرزوند اظهار داشت: در یک ماه گذشته بحث بازگشت وظایف وزارت کشاورزی از وزارت صمت در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شده است.

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس ابراز داشت: با پیگیری‌های مجلس این امر توسط دولت مصوب شد و اکنون این مسئولیت به وزارتخانه جهاد کشاورزی بازگشته است.

گودرزوند با بیان اینکه در آخرین جلسه صحن مجلس که وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ به سوال نمایندگان حضور داشت این امر را تایید کرد افزود: امیدواریم که توزیع مرغ و کالاهای اساسی که وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است از این پس به‌درستی انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی درباره نظارت مجلس شورای اسلامی بر مذاکرات وین خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیر جریانات مذاکرات وین بوده و مذاکرات را رصد می‌کند.

وی عنوان داشت: حادثه‌ای که در نطنز اتفاق افتاد حرکتی بود که با هدف به تأخیر انداختن برجام و مصوبه مجلس مبنی بر اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها صورت گرفت که خوشبختانه با تلاش دانشمندان هسته‌ای هیچ مشکلی در نطنز نخواهیم داشت.

گودرزوند با تأکید بر اینکه رویکرد مجلس در مذاکرات قطعاً منویات مقام معظم رهبری است گفت: ما هیچ برنامه‌ای برای برجام جدید نداریم و همه صحبت‌ها و توافقات در برجام انجام شده و آمریکا باید تحریم‌هایی که در زمان خارج شدن از برجام بر ایران اعمال کرده را بردارد.

وی افزود: زمانی که توافقات برجام که در سال‌های گذشته مطرح شده انجام شود ایران نیز به تعهدات خود در چارچوب برجام و نه یک قدم بیشتر و کمتر عمل می‌کند؛ این سیاست کشور ما است که مقام معظم رهبری مشخص کرده و مجلس نیز در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نیز همین رویکرد را دارد.

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه آمریکا باید به برجام برگشته و تحریم‌ها را لغو کند گفت: پس از بازگشت آمریکا ایران اقدام به راستی آزمایی می‌کند و در صورت تأیید لغو تحریم‌ها ایران نیز به تعهدات خود در برجام باز می‌گردد.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل هجوم ملخ به مزارع شهرستان رودبار تصریح کرد: به عقیده بنده تجهیزات مربوط به این بخش در شهرستان رودبار کافی نبوده و پیگیر اختصاص تجهیزات بیشتری بوده‌ام.

وی با بیان اینکه در تماس تلفنی که با رئیس جهاد کشاورزی استان داشتم عنوان شد که تجهیزات کافی اعزام شده و مشکلی از لحاظ تجهیزات وجود ندارد گفت: این رخداد هرساله در شهرستان اتفاق می‌افتد و بنده در سال گذشته نیز پیگیری‌هایی را داشته‌ام و بر همین اساس سال گذشته رئیس باغبانی وزارت جهاد کشاورزی را به استان آورده و بحث تجهیزات مورد نیاز کشاورزی شهرستان رودبار را مطرح کردیم.

گودرزوند با اشاره به اینکه موضوع هجوم ملخ در مزارع قزوین نیز بوده و باید هماهنگی‌هایی با این استان نیز صورت گیرد خاطرنشان کرد: بنده با استاندار نیز در این زمینه مذاکراتی داشتم و در آنجا هم گفته شد که تجهیزات کافی وجود دارد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده بازدیدهای میدانی در این زمینه داشته‌ام و این بازدیدها ادامه می‌یابد و اگر مواردی از کوتاهی و یا کمبود امکانات مشاهده شود قطعاً پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم.

وی در پاسخ به سوال پیگیری‌های انجام شده در حوزه آنتن‌دهی رودبار بیان کرد: در زمینه آنتن‌دهی حوزه شهری و روستایی پیگیری‌های متعددی انجام شده و در صحن مجلس نیز این موضوع را مطرح کردم و به دنبال آن مدیران استان نیز پیگیر این موضوع هستند.

گودرزوند با اشاره به اینکه شهرستان رودبار شهرستان بسیار گسترده و پراکنده‌ای بوده و نزدیک به ۱۸۶ روستای فعال و ۷ شهر دارد عنوان داشت: با وجود این گستردگی در یک سال گذشته چندین روستای شهرستان رودبار صاحب آنتن شد و در چندین شهر نیز تقویت آنتن‌دهی انجام گرفت.

نماینده مردم رودبار با بیان اینکه در حوزه شهری نیازمند تقویت آنتن‌دهی هستیم اظهار داشت: این موضوع منعکس شده و اکنون در بخش‌هایی از شهرستان در حال اجرا است اما به نظر می‌رسد باید پیگیری‌های بیشتری در این باره انجام شود تا امسال بتوانیم مشکلات آنتن‌دهی در حوزه شهری را به حداقل برسانیم.

وی گفت: بنده این موضوع را مکرراً به صورت تذکرات کتبی و شفاهی و در صحن مجلس به وزیر ارتباطات منعکس کردم که نتیجه پیگیری‌ها در بخش‌هایی منجر به تقویت آنتن‌دهی حوزه شهری و ایجاد آنتن در حوزه روستایی بوده اما این میزان کافی نیست و آنتن‌دهی باید در تمام نقاط شهرستان رودبار ایجاد و تقویت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 3 =