ورود چک‌پول تقلبی به بازار گیلان؛ شهروندان هوشیار باشند

0 26

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: شهروندان مراقب چک‌پول‌های تقلبی که به تازگی وارد بازار شده باشند.

عصر کاسپین/ سرهنگ رسول‌زاده فرساد ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان اظهار داشت: افراد فرصت طلب از هر موقعیتی برای کلاهبرداری و فریب مردم استفاده می‌کنند لذا لازم است شهروندان نسبت به تهدیدات در این حوزه آگاه باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان عنوان کرد: آموزش و آگاهی شهروندان در خصوص تشخیص اسکناس اصلی نقش بسزایی در ناکامی فریبکاران دارد و فروشندگان با استفاده از دستگاه‌های تشخیص اسکناس می‌توانند از ضرر و زیان ناشی از دریافت چک تقلبی جلوگیری به عمل آوردند.

رسول‌زاده با اشاره به ورود چک پول‌های تقلبی به بازار خاطرنشان کرد: افراد سودجو و کلاهبردار همیشه به دنبال راهی برای زیان رساندن به مردم هستند و شروندان باید در مقابل این گونه افراد فریبکار هوشیار و آگاهانه عمل کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از کارت‌های بانکی در انجام تراکنش‌های مالی افزایش ضریب امنیت در معاملات را بالا می‌برد گفت: شهروندان در صورت استفاده از کارت‌های بانکی خودشان رمز کارت را وارد کنند و از بازگو کردن رمز یا نوشتن رمز بر روی کارت خودداری کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ را پل ارتباطی مردم با پلیس اعلام کرده است تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با افراد سودجو و کلاهبردار بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =