تحلیل مناظره سوم؛ چرا کرونا در بین ۷ دغدغه مردم جایی ندارد؟

0 11

بیش از یک سال است که بیماری کرونا زندگی همه را تحت الشعاع آثار زیانبار خودش قرار داده اما در بین ۷ دغدغه انتخابی صدا و سیما قرار ندارد.

عصر کاسپین/ مناظره سوم و آخر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار شد، که موضوع اصلی آن به دغدغه‌های مردم اختصاص دارد.

دغدغه‌های لیست شده صدا و سیما

۱- گرانی و نرخ بالای تورم
۲- عدالت و کاهش فاصله طبقاتی
۳- رکورد اقتصادی
۴- شفافیت و مقابله با فساد
۵- ساماندهی یارانه پنهان و آشکار
۶- بیکاری ‏فارغ التحصیلان
۷- تأمین مسکن

این در حالی است که ویروس منحوس کرونا بیش از ۱۶ ماه است که زندگی همه ما را تحت الشعاع آثار زیانبار خودش قرار داده است، اما جایی در بین ۷ دغدغه نخست صدا و سیما ندارد.

متأسفانه این نوع گزینش‌ها در حالی برای مناظره سوم و آخر انتخاب شده است که نمی‌توان از کنار بیماری کرونا بی اعتنا گذشت.

می‌بایست بیکاری، فقر، آسیب‌های اجتماعی و…، را در این ۱۶ ماه با کرونا مورد بحث و بررسی قرار داد. مگر می‌توان نسبت به بیکاری ۱.۱ میلیون نفر در اثر کرونا بی اعتنا بود. مگر می‌توان نسبت به عواقب ناگوار بی سرپرست شدن خانواده‌ها در اثر مرگ‌های کرونایی شد. نمی‌شود نسبت به افزایش قیمت‌ها در روزهای کرونایی بی اهمیت بود. بنابراین، مهم‌ترین دغدغه‌های مردم را باید با کرونا مورد بررسی قرار داد. زیرا، این بیماری همچنان با ما خواهد بود و می‌بایست برای رها شدن از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی این ویروس، برنامه داشت.

نامزد اول به قید قرعه یک جمله از کرونا و آسیب‌های آن گفت اما نامزد دوم حتی یک کلمه از کرونا و تبعات ناگوار آن صحبتی نکرد. همچنین، دیگر نامزدها نیز حرفی از کرونا و آسیب‌های آن نزد.

متأسفانه بحران کرونا موضوعی نیست که بتوان بی اعتنا از آن، به سایر دغدغه‌های مردم پرداخت. چرا که تمامی موضوعات اقتصادی کشور در حال حاضر در ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با کرونا قرار دارد. بنابراین، ضروری بود که حداقل کرونا را در بین ۷ دغدغه‌ای قرار می‌دادیم که برای مناظره سوم و آخر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرار می‌گرفت.

نامزد پنجم هم به قید قرعه یک کلمه از کرونا گفت و همانجا خاتمه یافت. نامزد ششم هم فقط یک جمله از هزینه‌های اقتصادی بیماری‌های خاص گفت و دیگر هیچ چیز نبود.

یادمان باشد که با ورود بیماری کرونا به کشور، همگان دیدیم که ایجاد محدودیت‌ها و اعمال پروتکل‌ها و…، باعث شد خیلی‌ها خانه نشین شوند و همین خانه نشینی، با بحران‌های اجتماعی و اقتصادی برای آنها همراه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =