۲ میلیون نفر در استان گیلان واجد شرایط رأی دادن هستند

0 10

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: واجدین شرایط رأی دهنده‌ در استان یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر هستند.

عصر کاسپین/ محمود قاسم‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واجدین شرایط رأی دهنده‌ در استان گیلان یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر هستند که از این تعداد ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رأی اولی می‌باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی در انتخابات پیش‌رو بیش از ۶۰ هزار نفر هستند که شامل محافظین، صندوق‌ها، بازرسی‌ها و نظارت می‌باشند که در برگزاری باشکوه این حماسه نقش دارند.

قاسم نژاد با بیان اینکه انتخابات فقط برای شهر رشت به صورت الکترونیک برگزار می‌شود تصریح کرد: در دیگر شهرستان‌های استان گیلان انتخابات الکترونیک نخواهیم داشت و انتخابات به شیوه‌ کاغذی برگزار می‌شود.

جانشین ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان گیلان به شرایط ویژه انتخابات امسال اشاره کرد و افزود: تبلیغات برای انتخابات در شرایط کرونایی بیش‌تر تکیه‌ بر فضای مجازی دارد و کاندیداها می‌توانند از طریق رسانه استانی و شبکه‌های مجازی تبلیغات کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان به شرایط خاص برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: تبلیغات در فضای بسته مانند سالن‌های پذیرایی، سالن‌های ورزشی سر‌بسته و مساجد نباید انجام شود و ممنوع است اما در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

قاسم نژاد با اشاره به دستورالعمل‌های ارائه شده خاطرنشان کرد: برای برگزاری تبلیغات در فضای باز باید بین هر نفر ۸ متر فاصله باشد، زدن ماسک الزامی است، مراسم نباید بیش از ۲ ساعت باشد و در ورودی و خروجی درب‌ها نباید تجمع صورت گیرد.

وی گفت: برای ستاد‌های کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا‌ها تجمع باید بر‌اساس وضعیت کرونایی و رنگ‌بندی شهر‌ها صورت گیرد که بر این اساس در شهر‌های قرمز ۱۵ نفر، در شهر‌های نارنجی ۲۰ نفر و در شهر‌های زرد ۳۰ نفر می‌توانند در ستاد‌ها تجمع کنند‌.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان‌ خاطرنشان کرد: کاندیداها از جنس مردم هستند و باید با رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده، کمک کنند تا سلامت جامعه که از اهمیت بالایی در انتخابات پیش‌رو برخوردار است حفظ شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − پانزده =