رشد ۲۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در گیلان

0 21

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به رشد ۲۲ درصدی کشفیات مواد در گیلان گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۱۷ باند مهم تهیه و توزیع مواد مخدر، یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۲درصدی مواجه بودیم.

عصر کاسپین/ علی احمدپور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه مصرف مواد مخدر مهم‌ترین معضل اجتماعی در کشور است، اظهار کرد: مصرف مواد مخدر به یک معضل و مشکل اجتماع در کشور تبدیل شده و در راه مبارزه با مواد مخدر استان گیلان ۵۳ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

وی با اشاره به نقش مواد مخدر در وقوع جرم در استان گیلان گفت: ۵۰ درصد وقوع جرم و ۷۰ سرقت‌های خرد در گیلان در قبال ارتکاب به بزهکاری مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان یکی از دلایل افزایش سرقت در گیلان و کشور را افزایش قیمت مواد مخدر و دانست و بیان کرد: در یک سال گذشته همزمان با افزایش نرخ تورم قیمت مواد مخدر خوشبختانه یا متاسفانه با افزایش مواجه شده و همین امر سبب شد تا معتادان برای جبران هزینه مصرف مواد مخدر دست به سرقت‌های خرد بزنند.

احمدپور با تاکید بر لزوم توجه به برخورد با زشتی‌های مواد مخدر در کشور افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ برابر با ابلاغیه ناجا مبارزه با زشتی های مواد مخدر یکی از مهمترین اولویت های نیروی انتظامی تبدیل شده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.

وی با اشاره به رشد ۲۲ درصدی کشفیات مواد در گیلان تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری ۱۷ باند مهم تهیه و توزیع مواد مخدر، یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۲درصدی مواجه بودیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق‌چیان مواد مخدر باید به طور جدی در گیلان پیگیری شود، گفت: در سه ماه امسال ۱۶۰۰ نفر از تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر در استان گیلان بازداشت شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۲۲ درصدی مواجه بودیم.

احمدپور یکی از درخواست های مهم مردم پاکسازی پارک ها و تفرجگاه ها از وجود خرده‌فروشان مواد مخدر بوده دانست و افزود: بنابر درخواست مردم و دستور فرماندهی نیروی انتظامی استان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هفته‌ای یک الی دو روز به تفرجگاه‌ها و پارک‌ها رفته و آن اماکن را پاکسازی می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارائه برنامه‌های آموزشی در راستای مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: ارائه آموزش‌های همگانی، برگزاری برنامه‌های آموزشی و نصب بنر‌های پیشگیرانه در ایام نوروز و هفته مبارزه با مواد مخدر از جمله اقدامات پلیس در راستای مبارزه با این پدیده شوم بوده و در این راستا اپلکیشن‌هایی طراحی شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به نقش تاثیرگذار فضای مجازی در راستای کاهش آسیب‌های مصرف مواد مخدر در کشور تصریح کرد: اخیراً در فضای اینستاگرام صفحه‌ای به عنوان پادزهر تشکیل شده هر هفته به طور دائم در آن مباحث آموزشی در راستای مبارزه با مواد مخدر بارگذاری می‌شود لذا از خانواده‌ها درخواست دارم که با مراجعه به این صفحه از مطالب آن نهایت بهره را ببرند.

احمدپور با اشاره به شناسایی نقاط هدف و آسیب‌پذیر به‌لحاظ مصرف مواد مخدر در گیلان افزود: شهرستان‌های رشت، انزلی، لاهیجان، لنگرود و صومعه‌سرا شهرستان‌هایی با بیشترین نقاط مستعد و یا آلوده به مصرف مواد مخدر هستند که باید اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در آن لحاظ شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 3 =