شمشیرباز گیلانی نماینده ایران در المپیک توکیو۲۰۲۰

0 14

محمد رهبری به عنوان نماینده گیلان در کاروان المپیک جمهوری اسلامی ایران به توکیو سفر خواهد کرد تا پس از کسب مدال نقره مسابقات جام جهانی شمشیربازی، برای اولین بار المپیک را تجربه کند.

عصر کاسپین/ درحالی المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار میگردد که ورزشکاران گیلانی بخشی از کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهند یکی از این نفرات محمد رهبری است که در رشته شمشیربازی در این سری از مسابقات شرکت خواهد کرد.

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ به نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و دوم» شناخته می‌شود، مراسمی ورزشی است که به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد پیشتر بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۴ نیز در توکیو برگزار شده بود.

محمد رهبری، متولد ۲۲ آذر ۱۳۷۰ در گیلان است تحصلات او لیسانس تربیت بدنی است و مدرک مربیگری درجه ۲ شمشیربازی و همچنین سابقه داوری درجه ۲ ملی را در کارنامه دارد.

وی جوان با استعداد و پرتلاشی است که نام اورا در سالهای اخیر مکررا شنیده ایم اما این بار برای اولین بار وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شده و میخواهد المپیک را تجربه کند.

محمد رهبری در سال ۲۰۱۱ به همراه فرزاد باهر، حسام همدانی و ساسان کلانتری در مسابقات بانکوک تایلند برنز تیمی را کسب کرد و در سال ۲۰۱۲ به همراه فرزاد باهر، علی پاکدامن و محمد فتوحی موفق شد طلای تیمی زیر ۲۳ سال مسابقات آسیایی فیلیپین را کسب کند.

او در سال ۲۰۱۳ طلای تیمی زیر ۲۳ سال کویت را به همراه علی پاکدامن، فرزاد باهر، محمد فتوحی کسب کرد. همچنین در همان سال در شانگهای چین به همراه مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد فتوحی نقره تیمی را به دست آورد.

رهبری در سال ۲۰۱۴ موفق شد طلای زیر ۲۳ سال مانیل فیلیپین، طلای تیمی را به همراه سجاد پورسلمانی، فرزاد باهر کسب کند و در همان سال برنز تیمی بزرگسالان سوون کره جنوبی را به همراه علی پاکدامن، مجتبی عابدینی، فرزاد باهر به دست آورد.

شمشیرباز گیلانی، در سال ۲۰۱۵ نقره تیمی بزرگسالان سنگاپور را به همراه مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، فرزاد باهر کسب کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − هفت =