۷۰ درصد جرایم حوزه مواد مخدر در بستر فضای مجازی انجام می‌شود

0 31

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: بیش از ۷۰ درصد ارتکاب جرم مواد مخدر در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

عصر کاسپین/ سرهنگ علی احمدپور ظهر امروز در نشست خبری رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۵۳ شهید حوزه مبارزه با مواد مخدر در گیلان اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد سرقت‌های خرد گیلان در قبال ارتکاب بزهکاری در حوزه مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان از انهدام ۱۷ باند مهم تهیه و توزیع مواد مخدر در طول سه ماهه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: میزان کشفیات انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون حدود یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۲ درصد رشد داشتیم.

احمدپور با بیان اینکه بسیاری از سارقان خرد دستگیر شده در گیلان به مصرف مواد مخدر اعتراف می‌کنند تصریح کرد: همراه با تورم شدید قیمت مواد مخدر در بازار مصرف هم افزایش یافت و از آنجا که تأمین هزینه‌های ناشی از مصرف مواد برای معتادان بسیار سخت بود تعدادی از آن‌ها به سمت ارتکاب جرایم و سرقت گرایش پیدا کردند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر میزان سرقت در سطح کشور و گیلان ابراز داشت: تعدادی از حاملان و توزیع‌کنندگان مواد که در مناطق مستعد جرم استان همواره اقدامات بزهکارانه داشتند در ۳ ماهه نخست امسال دستگیر شدند که تعداد دستگیرشدگان به بیش از هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه بیش از ۵ هزار نفر از معتادان مصرف مواد مخدر را با همکاری بهزیستی و علوم پزشکی به مراکز درمانی و سرپایی معرفی شدند تا در پروسه درمان و ترک قرار بگیرند افزود: امروز پاک‌سازی پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها یکی از مطالبات به‌حق مردم است.

احمدپور عنوان کرد: با توجه به اینکه کاهش سن اعتیاد و گرایش جوانان به مواد توهم‌زا در گوشه و کنار برخی تفرج‌گاه‌های استان دیده می‌شد لذا برنامه‌ریزی لازم به‌عمل آمد تا یک یا دو بار در هفته، تیم‌های تعیین شده به تفرج‌گاه‌ها اعزام شوند و مراحل پیشگیری را در دستور کار قرار دادیم.

وی آموزش همگانی اقشار آسیب‌پذیر، اعزام کارشناسان به‌ مراکز علمی، تجاری و دیگر مراکز و نصب بنرهای پیشگیرانه به مناسبت‌های مختلف با کمک شهرداری‌ها را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: راه‌اندازی اپلیکیشن آموزش همگانی و استفاده از کانال پادزهر در اینستاگرام را در دستور کار دادیم که بسیار آموزشی و پیشگیرانه بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: راه‌اندازی کاروان سلامت با کمک کارشناسان مجموعه پلیس مواد مخدر، هلال احمر و بهزیستی را در دستور کار قرار دادیم و قرار است در سطح محلات آلوده به جرم استمرار داشته باشد و فعلاً در رشت، انزلی، صومعه‌سرا و لنگرود که بیشترین حجم آلودگی را در حوزه مواد مخدر دارند اجرا می‌شود.

احمد‌پور با بیان اینکه خانواده‌ها می‌بایست نسبت به رفت و آمد فرزندان و ارتباط فرزندان حساسیت داشته باشند و دچار غفلت نشوند گفت: بیش از ۷۰ درصد ارتکاب جرم مواد مخدر در فضای مجازی انجام می‌شود که یک زنگ خطر و تهدید برای همه است.

وی با اشاره به تبعات منفی مصرف برخی قرص‌ها و داروهای غیرمعتبر گقفت: قرص گلوریا ظاهراً برای لاغری است یا سیگار الکترونیکی ظاهراً برای ترک سیگار است اما دارای مواد مخدر و توهم‌زا است بنابراین شهروندان اگر قصد مصرف قرص و دارویی را دارند حتماً با پزشک، داروخانه و متخصصان هماهنگ کنند و به مغازه‌های فاقد اعتبار اعتماد نکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 9 =