دلخوش : باغگلی سابقه یک روز مدیریت در دستگاه‌های دولتی را ندارد/ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حتی نمی‌تواند مدیر یک مدرسه باشد

0 28

نماینده مردم صومعه سرا در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گت:‌ باید به تجربه کاری افراد دقت کرد و ایشان حتی سابقه یک روز مدیریت در دستگاه‌های دولتی و استخدامی را ندارد.

عصر کاسپین/ «سید کاظم دلخوش» نماینده مردم صومعه سرا در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای رئیسی اگر امروز نمایندگان و مردم ایران دغدغه دارند، برای این است که مسئول اول اجرایی کشور را به عنوان ناجی خود در مسائل اجرایی و اقتصادی کشور می‌بینند. 

او ادامه داد: اگر مخالفتی می‌کنیم به جهت جوان بودن وزیر پیشنهادی نیست، مگر در بین وزرای پیشنهادی دیگر فرد جوان وجود ندارد؟ چرا با ایشان مخالفت می‌شود؟ چرا مجلس با بعضی از افراد مخالفت می‌کند؟ چرا که دوست داریم برای دولت بهترین‌ها اتفاق بیفتد و مردم و ما را سرافکنده نکند. 

وی با تاکید بر اینکه هیچ مخالفتی با وزیر جوان نداریم، گفت: اما عزیزانی که از جبهه و جنگ حرف می‌زنند تناقض‌هایی در فرمایشاتشان وجود دارد. خانواده آموزش و پرورش ۵۰ میلیون نفر است و چشم مردم به این جایگاه است و برای فرهنگ و آموزش کشور باید در هیات دولت جایگاه ویژه‌ای باشد. 

دلخوش گفت: مگر می‌شود وزیر آموزش و پرورش با این همه افراد تحت پوشش جایگاه پایینی داشه باشد و نتواند از خود حرف بزند؟ بحث جوان بودن نیست. آیا آدمی که آموزش ندیده را برای جبهه و جنگ می‌فرستادید؟ وقتی اینهمه آموزش دیده و آدم‌های پخته‌تر داریم که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد از برادری استفاده کنیم که در بدنه دولت نبوده است؟ 

نماینده مردم صومعه سرا در ادامه صحبت‌های خود گفت: خود وزیر پیشنهادی باید به این توجه کند که وقتی آدم‌های باتجربه در این جایگاه وجود دارد اگر به فردی به بیرون از تشکیلات رای دهیم توهین به آموزش و پرورش است. 

او در ادامه با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور درباره باغگلی گفت: آقای رئیس جمهور گفتند ایشان در کودکستان و دبستان کار اجرایی کردند، تا جایی که می‌دانم مهدکودک را مردان نمی‌چرخانند، خانم‌ها می‌چرخانند. خود ایشان اعتراف کردند سه سال در دبیرستان کار کردند. 

دلخوش گفت: به ایشان بی‌احترامی نمی‌کنیم اما خواهش من این است اگر می‌خواهید یک مدیر برای آموزش انتخاب کنید سابقه کارش را نگاه کنید. باید سابقه ده تا دوزاده‌ساله داشته باشد که در ادامه مدیر آموزش و پرورش شود. 

او افزود: در تامین مطالبات معلمان، فرهنگیان، بازنشستگان چقدر این وزارتخانه موفق بوده؟ هیچ! مجلس تلاش خود را کرده اما می‌خواهد فضا را به گونه‌ای فراهم کند که معلم از حق و حقوق مادی اولیه برخوردار باشد. آقای باغگلی با توجه به اینکه تجربه و تخصص ندارند نمی‌توانند در تامین معاش فرهنگیان در شرایط فعلی کاری کنند. 

دلخوش گفت: نکته دیگر در ارتباط با باغگلی این است که وضعیت کلی برنامه‌های ایشان از نظر مطابقت با اسناد بالادستی در ۱۲۶ شاخص؛ ۴۸ مورد منطبق و ۳۶ مورد همسو است و ۴۲ مورد را هم در برنامه‌های خود ذکر نکرده‌اند. 

او گفت: در مجموع امتیازات معاونت نظارت، ۵۰ و نیم برای ایشان در نظر گرفته شده که کمترین امتیاز در کابینه پیشنهادی بوده است. ایشان در بررسی کیفی که ۹ شاخص است تنها دو مورد را به طور کامل کسب کرده است. 

دلخوش افزود: میزان انطباق با سیاست‌های کلی نظام ۴۹ شاخص است که ۲۰ شاخص منطبق، ۱۶ شاخص همسو و ۱۳ شاخص در برنامه‌های ایشان نیست. انطباق با سند تحول بنیادین ۱۵ مورد است که ۷ مورد منطبق، ۵ مورد همسو و ۳ مورد اصلا ذکر نشده است. 

او گفت: از نمایندگان درخواست می‌کنم که به این موارد دقت کنند کشتی بزرگی که بیش از ۲ میلیون فرهنگی بازنشسته و شاغل و ۱۵ میلیون دانش آموز دارد به ناخدایی نیاز دارد که تجربه داشته باشد. 

دلخوش ادامه داد: مگر اینجا جبهه است که الان مثال جبهه را بزنیم؟ باید به تجربه کاری دقت کرد. ایشان سابقه یک روز مدیریت در دستگاه‌های دولتی و استخدامی را ندارد، آبا در بین فرهنگیان و فرهیختگان فرد دیگری نیست؟ اگر نیست بله دست ایشان را هم می‌بوسیم و رای می‌دهیم. 

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی افزود: در شرایط فعلی براساس ضوابط و شرایط احراز؛ ایشان حتی نمی‌تواند مدیر یک مدرسه باشد. برای شما و آقای رئیسی احترام قائلم اما می‌خواهیم آقای رئیسی سربلند باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =