سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: به اقدام غلط سفرای روسیه و انگلیس ورود می‌کنیم

0 11

عضو مجمع نمایندگان گیلان با انتقاد از عکس منتشر شده از سفیر روس و بریتانیا گفت: وزارت خارجه باید با اقدام آن‌ها که عامدانه بوده برخورد کند و مجلس نیز به این موضوع ورود پیدا می‌کند.

عصر کاسپین/ سیدکاظم دلخوش اباتری در جمع خبرنگاران با اشاره به روند بررسی صلاحیت وزرا اظهار داشت: از امروز بررسی وزرا در کمیسیون‌های تخصصی آغاز شد؛ مجلس، دولت و قوه قضاییه باید تلاش کنند تا افراد توانمندتر در رأس وزارت‌خانه‌ها قرار گیرند.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: اکنون بازار در وضعیت رهاشدگی قرار دارد و اینکه هر کسی یک قیمتی برای کالا دارد برای نظام اسلامی پسندیده نیست از این رو نخستین کار دولت باید مهار تورم و مشکلات اقتصادی باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فردی که در وزارت اقتصادی ورود می‌کند باید با فساد اقتصادی و افرادی که هر روز با زندگی مردم بازی می کنند برخورد کند.

وی با تشکر از کادر درمان به‌ویژه کادر درمان گیلان ابراز داشت: پرستاران، پزشکان و کادر درمان برای مقابله با کرونا زحمات زیادی کشیده و اکنون خسته شده‌اند؛ دولت نباید در تأمین اعتبار امکانات درمانی کوتاهی کرده و به جامعه پزشکی و پرستاران آسیب بزند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه هر جا که قصوری انجام می‌شود باید با آن برخورد شود گفت: اولویت‌ دولت باید اشتغال، آرامش و ثبات مردم و مقابله با کرونا باشد چرا که بیشترین مشکلات کشور ما که مردم را از عذاب می‌دهد اکنون همین ۳ مورد است.

دلخوش اظهار داشت: در بخش کرونا اخیراً کوتاهی‌های انجام شده که باید به آن رسیدگی شود؛ برخی از افرادی که در ستاد ملی کرونا بودند نتوانستند در تصمیم‌گیری‌ها مشکلات مردم را حل کنند که باید با این موارد برخورد شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت در مرحله اول باید قیمت‌ها را کنترل کند افزود: مجلس نقش نظارتی را بر عهده دارد و نمی‌تواند در بازار اقدام به برخورد با متخلفان کند اما اگر دولت جایی نیاز به قانون یا اصلاح قانون داشته باشد مجلس آمادگی دارد که به دولت کمک کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: وزرای دولت باید وزرای جهادی باشند و اگر تنها به ساعت اداری خود فکر کنند مشکلی حل نمی‌شود؛ متأسفانه در سال‌های گذشته پس از انقلاب شاهد بودیم که مدیران، معاونان خود را آدم‌های ضعیفی انتخاب می‌کنند تا بر آن‌ها کنترل داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه مدیران قوی، معاونین قوی‌تری را انتخاب می‌کند گفت: این موضوع باید در دستور کار دولت قرار گیرد و مجلس ضمن حمایت از دولت آقای رئیسی در دفاع از حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه روسای قوا باید به موضوع اختلاف نظرها و مشاجره‌های اداری توجه داشته باشند گفت: دولت نباید فردی را انتخاب کند که نتواند به مردم کمک کند امیدواریم هر چه جلو می‌رویم وحدت بین دولت، مجلس و قوه قضاییه بیشتر شود و هیچگونه اختلاف بین سه قوا پیش نیاید.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تأکید بر اینکه باید غرورها را کنار گذاشت و جهادی فکر کرد افزود: مجلس، دولت و قوه قضاییه باید بدانند که ما همه در یک سنگر هستیم و مردم به همه ما نیاز دارند؛ در روزهای اخیر معرفی وزرا با چالش مواجه شد و برخی از افراد که در لیست بودند لحظه آخر حذف شدند که این موضوع نشانه خوبی نیست.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان داشت: با توجه به شرایط موجود، دولت جدید باید در فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز درمانی تلاش بیشتری کند و از طرفی نیروهای کادر درمان که ثابت نیستند را تعیین تکلیف کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه اکنون در این عرصه نیاز به وجود سپاه و و بسیج داریم گفت: سپاه پس از فرمان مقام معظم رهبری با کل امکانات در عرصه حاضر شد و در کنار وزارت بهداشت قرار دارد که می‌تواند آن‌ها را دلگرم کند.

وی گفت: دولت باید گروه‌های مختلف هنری، ورزشی، دست‌فروشان، کسبه و افرادی که درآمد ثابت ندارند را حمایت کند؛ بسیاری از اصناف دچار مشکل مالی هستند که باید به آن‌ها توجه شود لذا مجلس نیز به آقای رئیسی اعلام آمادگی کرد تا به هر نحوی به دولت برای حل مشکلات آسیب‌دیدگان کرونا کمک کند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تأکید بر اینکه اگر دولت امکانات و تصمیمات اعمال می‌کند باید ناظر آن باشد خاطرنشان کرد: در برخی از مکان‌ها برای تزریق واکسن هزینه دریافت می‌کنند.

وی با گلایه از عرضه کالا در بورس گفت: بسیاری از کالاها وقتی وارد بورس می‌شود در بورس هم شاهد دلال بازی هستیم که این به هیچ عنوان پذیرفته نیست و بنده در تذکر در مجلس به هیئت رئیسه اعلام کردم که این موضوع باید رسیدگی شود.

دلخوش با بیان اینکه بورس به مردم آسیب وارد کرده است که باید آن را جمع و یا ساماندهی کنیم و وزیر اقتصادی که انتخاب می‌شود باید موضوع بورس، بانک‌ها و گمرک را ساماندهی کند افزود: سرم در  گمرک تا مدتی ترخیص نشد که هفته گذشته قیمتش به ۴۰۰ هزار تومان رسید و از دیروز ترخیص شد لذا دستگاه‌های نظارتی باید بازرسی‌ها را افزایش دهند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره عکس منتشر شده از سفیر روس و بریتانیا تصریح کرد: این عکس یادآور خاطره افرادی است که می‌خواستند بر ایران مسلط شوند؛ ۳ صندلی موجود در عکس، صندلی روزولت، چرچیل و استالین بود که در گذشته برای توطئه کردن در کنار هم قرار گرفتند.

دلخوش اظهار داشت: اینکه دو سفیر در دو صندلی نشسته و صندلی وسط را خالی می‌گذارند معنادار است و روسیه باید پاسخگو باشد چرا که ایران در شرایط سخت کشورهای زیادی را کنار گذاشت و با روسیه همراهی کرد امروز هرگونه حرکت سیاسی نادرست از این کشور محکوم است و باید پاسخگو باشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه این عکس نشان می‌دهد که روباه پیر (انگلیس) دنبال توطئه و روسیه نیز به دنبال دو پهلو زدن است تصریح کرد: وزارت خارجه باید با اقدام آن‌ها که عامدانه بوده برخورد کند و مجلس نیز به این موضوع ورود پیدا می‌کند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه در صومعه‌سرا پروژه‌های عمرانی و ملی با شدت در حال پیگیری است افزود: جاده خمام به ضیابر، جاده فومن به صومعه‌سرا، پونل و تالش، جاده طاهرگوراب به ماسال در حال احداث است.

دلخوش به اشاره به اینکه پیگیر پروژه‌های ورزشی هستیم و ۷ سالن ورزشی اکنون در حال احداث است گفت: رودخانه‌های صومعه‌سرا لایروبی شده و موضوع آب آشامیدنی روستاها نیز در حال پیگیری است؛ در برخی از روستاها به دلیل عبور لوله گاز برای آب آشامیدنی با مشکل مواجه هستند که در حال حل مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش آب زراعی برخی از امکانات را تا حد توان تأمین کردیم عنوان کرد: همچنین تأمین تجهیزات مراکز درمانی و اورژانس انجام و یکی از بزرگترین دستگاه‌های سی تی اسکن در بیمارستان صومعه‌سرا تعبیه شد؛ احداث کلینیک فوق تخصصی، درمانگاه تولمات و ۱۲ خانه بهداشت نیز در روبه اتمام است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 11 =