عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس:ملاک در انتخاب وزرا در حوزه آموزش سابقه و برنامه افراد است

0 9

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس پیرامون نظر شخصی خود درباره وزرای حوزه آموزش، گفت: برای ما ملاک برنامه و سوابق اجرایی وزرای معرفی شده است لذا به نظر می‎رسد گزینه‌ای بتواند رأی اعتماد کسب کند که از تسلط بر مسائل، برنامه و سابقه مشخصی بهره‌مند باشد.

عصر کاسپین/ محمدرضا احمدی با اشاره به برگزاری دو نشست تخصصی با وزرای پیشنهادی مربوط به حوزه آموزش یعنی وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و علوم، عنوان کرد: روز گذشته دو نشست صمیمی با آقایان باغ‌گلی و زلفی گل برگزار و هریک از اعضای کمیسیون به جمع‌بندی‌هایی رسیدند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مسلط بر مسائل و مشکلات آموزش و پرورش نیست، افزود: این وزارتخانه برای نمایندگان مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم به طور مستقیم با این وزارت آموزش و پرورش در ارتباط هستند و در این وزارتخانه جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه آقای باغ‌گلی تسلط کافی را بر روی موضوعات آموزش و پرورش نداشت، اضافه کرد: یکی از مسائل مهم در معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش پذیرفتن بدنه وزارت آموزش و پرورش است که به نظر می‎رسد نگرانی‌های جدی در میان معلمان با توجه به عدم شناخت وزیر پیشنهادی از مسائل آموزش و پرورش در بدنه آموزش و پرورش ایجاد شده است.

احمدی پیرامون نظر شخصی خود درباره وزیر پیشنهادی علوم نیز عنوان کرد: یکی از نکات مهم در خصوص وزیر پیشنهادی علوم، برنامه محور بودن وی بود؛ آقای زلفی‌گل در پاسخ به سئوالات و اشکالات نمایندگان نشان داد از تسلط ویژه بر موضوعات و مسائل وزارت علوم برخوردار بوده و  می‌تواند این حوزه را مدیریت کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: گزینه پیشنهادی وزارت علوم، سالیان سال است که در این وزارتخانه سمت‌های مختلفی را از کارشناس معمول تا ریاست دانشگاه را تجربه کرده تا جایی که حتی از وی به عنوان دانشمند برتر کشور یاد می‌شود؛ لذا  قطعا پاسخگویی و تسلط وی بر روی موضوعات در روز رأی اعتماد اثر خود را نشان خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 8 =