عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس: اراده جدی دولت برای تقویت روابط بین‌الملل/ اولویت‌ بهبود ارتباطات با کشورهای منطقه است

0 17

سیدعلی آقازاده درباره رویکرد دولت برای ارتقای روابط بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شرایط جمهوری اسلامی ایران و جایگاه آن در منطقه و جهان به نحوی است که به طور طبیعی با برخی از کشورها ارتباط خوبی داریم.

عصر کاسپین/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این ارتباطات به لحاظ مرز مشترک با کشورها، امنیت منطقه‌ای و یا مسائل ژئوپلیتیک باید حفظ شود تصریح کرد: راهبرد دولت جدید تقویت ارتباطات به‌ویژه با کشورهای همسایه است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه همواره مایل بوده و هستند که به‌دلایل مختلف با ایران به‌ویژه در مسائل فرهنگی، اقتصادی و امنیتی ارتباط داشته باشند افزود: با توجه به رویکرد مثبت دولت برای تقویت روابط با کشورهای منطقه، اکنون شرایطی ایجاد شده که می‌‌توانیم به سمت بهبود روابط پیش رویم.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کشورهای فرامنطقه‌ای نیز اولویت‌ اصلی ما ارتباط با کشورهای آسیایی است و پس از آن عمده کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین در اولویت‌های بعدی ما قرار دارند.

آقازاده با اشاره به تمایل ایران برای گسترش روابط خارجی ابراز داشت: قطعاً هر کشوری که منافع جمهوری اسلامی را فراهم کند ایران چه بسا دو قدم جلوتر برای ارتباط با آن کشور گام برمی‌دارد و این اراده در دولت جدید وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اسلامی ارتباط ویژه‌ای برقرار کند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس در مورد اهتمام مجلس بر ساماندهی ساخت و ساز در حریم روستاها با بیان اینکه طرح‌های ساخت و ساز در حوزه روستایی و حتی شهری در بلاتکلیفی به سر می‌برند گفت: ساماندهی ساخت و ساز در روستاها و تخلفات ساختمانی در مجلس مورد پیگیری است.

وی افزود: دلایل مختلفی چون افزایش قیمت مسکن، عدم ساماندهی ساخت و سازها و عدم تأمین نیاز مردم در حوزه مسکن سبب شده تا شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز باشیم در این زمینه ابهاماتی در دولت پیشین وجود داشت و نه تنها به مشکل مسکن ورود نکرد بلکه مشکلات را تشدید کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه دولت جدید بنا دارد ساخت مسکن را ساماندهی کند عنوان کرد: همچنین در این حوزه طرحی نیز در مجلس در حال پیگیری است البته ممکن است ضعف‌هایی داشته باشد اما قطعاً به ساماندهی ساخت مسکن در حوزه شهری و روستایی ختم خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − سه =