کوچکی نژاد: نمایندگان نباید به وزرای پیشنهادی تهمت ناروا بزنند

0 3

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: نمایندگان باید در چارچوب آیین نامه مخالفت و موافقت خود را با وزرای پیشنهادی مطرح کنند و حق بیان تهمت به وزرا ندارند.

عصر کاسپین/ جبار کوچکی نژاد در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز چهارشنبه مجلس با استناد ماده ۱۰۹ آیین نامه داخلی مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلس همگی باید آیین نامه داخلی را رعایت کنند و این صحیح نیست در قالب تذکر به عنوان مخالف یا موافق وزرای پیشنهادی صحبت کنند. روز گذشته آقای موسوی در تذکر ماده ۷۵ به مخالفت از وزیر پیشنهادی پرداخت در این مواقع هیات رئیسه باید میکرفن را قطع کند.

وی در ادامه گفت: همچنین در روز گذشته از پشت تربیون یکی از مخالفین به یکی از وزرای پیشنهادی که از خدمتگزاران نظام بوده و ۱۰ سال با حکم رهبری بزرگترین رسانه کشور را مدیریت کرده است تهمت های ناروایی زدند باید جلوی این موارد گرفته شود.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: همچنین براساس اصل ۸۴ قانون اساسی باید به حقوق همه اقشار توجه شود. متاسفانه احکامی برای پرداخت فوق العاده فرهنگیان صادر شد اما در موقع پرداخت حقوق گویا لغو شده است. این امر منجر به یاس و تحریک فرهنگیان می شود. باید به این موضوع رسیدگی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: این درست است. در بحث اجرای اصل ۸۴ قانون اساسی و همچنین توجه به حقوق فرهنگیان همه باید تلاش کنند اما طبیعتا در جابجایی دولت خلاءهایی به وجود می آید و ما سعی می کنیم امروز با تعیین تکلیف کابینه و در هفته دولت شاهد تشکیل دولت باشیم همه نمایندگان نیز باید آیین نامه را رعایت کنند و اگر نماینده ای در نطق خود به وزیر پبشنهادی تهمت ناروا بزند وزیر حق دارد به صورت کتبی یا شفاهی از خود دفاع کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =