دلخوش: افزایش قیمت برق و مشکلات حوزه قیر پیگیری شود

0 12

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به افزایش قیمت برق و همچنین افزایش یکباره قیمت قیر خواستار رسیدگی فوری به این دو موضوع شد.

عصر کاسپین/ سیدکاظم دلخوش در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با انتقاد از انتخاب مسئولان و مدیران کشوری از دانشگاه امام صادق(ع) ابراز امیدواری کرد که دولت از ظرفیت استانها هم بهره ببرد.

وی افزود: برای ساماندهی موضوع قیمت برق کمیسیون اصل نود، کمیسیون انرژی و هیات رئیسه جلسه ای برگزار کنند تا وزیر مربوطه نسبت به مبالغ زیادی که از مردم دریافت شده توضیح دهد.

نماینده مردم صومعه سرا گفت: روند تامین قیر باید اصلاح شود، چند روز گذشته اعتباری که برای این موضوع پیش بینی شده بود ابلاغ شد، اما در همان زمان شاهد افزایش قیمت بودیم. 

دلخوش اضافه کرد: ما سالانه در کشور دو و نیم میلیون تن قیر نیاز داریم، این موضوع باید خارج از بازار سرمایه و پالایشگاه های خصوصی پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: رهبری معظم انقلاب در خصوص جنگ اقتصادی دستور دادند که شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تشکیل شود و همچنین تذکر داده بودند که این شورا حق قانونگذاری و یا دخالت را ندارد برهمین اساس برخی از مواردی که نیاز به حکم قانونی دارد به این شورا مربوط نیست و باید به این مهم توجه کنیم که قانونگذاری صرفا مربوط به مجلس است و ما نباید شاهد تعدد قانونگذار باشیم. 

در پایان علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات دلخوش گفت: کمیسیون انرژی درباره موضوع برق جلسه ای را گذاشته اند تا به این مهم رسیدگی شود موضوع قیر نیز در روزهای آینده با حضور مسوولان مربوطه بررسی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =