دلخوش: مناطق آزاد کشور باید با مدیریت سعید محمد به جای خود بازگردد

0 20

نشست فراکسیون مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ظهر امروز(دوشنبه ۱۲ مهرماه) با حضور سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاونان وی برگزار شد و در این جلسه اعضای فراکسیون به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

عصر کاسپین/ سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در مجلس در ادامه با بیان اینکه مخالفان ایجاد منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی بیشتر از موافقان هستند، گفت: متاسفانه به دلیل مدیریت اشتباه، عدم اعتماد نسبت به این مناطق در میان مردم و مجلس ایجاد شده است و مناطق آزاد کشور باید با مدیریت سعید محمد به جای خود بازگردد.

وی تصریح کرد: نگاه منفی نسبت به مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی حتی تا جایی پیش رفت که ما در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه هر چه تلاش کردیم نتوانستیم معافیت های مالیاتی را مصوب کنیم.

دلخوش اظهار کرد: شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید از زیرنظر وزارت امور اقتصادی و دارایی خارج شده و تحت نظر نهاد ریاست جمهوری قرار گیرد، متاسفانه مدیریت این مناطق در دولت قبل به وزارتخانه امور اقتصادی سپرده شد که باعث به وجود آمدن مشکلات و لطمه های زیادی گردید.

 

احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی در مجلس  با بیان اینکه هدف از ایجاد مناطق آزاد کمک به اشتغال و اقتصاد ایران بود، اما این مهم میسر نشده است، گفت: اگر دقت نکنیم مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی تبدیل به یک سم برای اقتصاد ایران خواهد شد.

وی ادامه داد: هزاران هکتار زمین برای مناطق آزاد تخصیص یافته، اما این منطقه تنها به یک تهدید برای اقتصاد شهری تبدیل شده و جز فساد در آنجا چیزی نیست، قرار بود این مناطق محلی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی و توسعه صنعت باشد که این موضوع نیز محقق نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: بندر منطقه آزاد انزلی ۱۵ میلیون تن ظرفیت جایگیری دارد، اما تاکنون تنها از ظرفیت ۲ یا ۳ میلیون تن آن استفاده شده است، اگر مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به صورت اصولی مدیریت شوند، می توانند تبدیل به یک فرصت برای کشور شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =