سخنگوی شورای شهر لاهیجان: شهرداری لاهیجان را با ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم / اعتماد مردم به شوراها کمرنگ شده است

0 24

سخنگوی شورای شهر گفت: شهرداری لاهیجان را با بدهی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان و با تعداد بیش از ۱۰۰ پرونده مطرح در قوه قضائیه و با موجودی خزانه ۵۰۰ میلیون تومان تحویل گرفتیم. در این مدت کوتاه از عمر شورای ششم موضوعات کلی را بررسی کردیم.

 

عصر کاسپین/ فرشید فلاح در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه، با تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و گرامیداشت نام و یاد شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، شهدای نظم و امنیت کشور، هفته نیروی انتظامی را به همه سبزپوشان جان‌برکف و حافظان نظم و امنیت کشور تبریک و تهنیت گفت.

شوراها وابسته به هیچ جناحی نیستند

سخنگوی شورای شهر لاهیجان بابیان اینکه شوراها به‌عنوان یک نهاد اجتماعی از بطن مردم بوده و وابسته به هیچ جناحی نیستند، اظهار داشت: شوراها در ایران، شورای شهرداری‌ها و ناظر بر عملکرد آنها در همه امور به‌ویژه خدمات‌رسانی به مردم بوده و پیگیری مسائل و مشکلات شهروندان توسط شورای شهر در ارتباط با ادارات دیگر به‌صورت دوستانه  می‌باشد و توسط قانون‌گذار در این زمینه ضابطه‌ای تعریف‌نشده است.

فلاح گفت: خبرنگاران و صاحبان قلم مشاوران خوبی برای مدیران شهری به شمار می‌آیند. وی افزود: خبرنگاران به دلیل آن که در بطن جامعه قرار دارند و ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته و از طرفی شوراهای اسلامی نیز برآمده از بطن مردم هستند با برقراری ارتباط باهم می‌توانند در انعکاس مشکلات شهر و رفع آنها عملکرد بهتری داشته باشند.

از خبرنگاران می‌خواهم مشکلات شهری را به گوش ما برسانند

سخنگوی شورای شهر لاهیجان خاطرنشان کرد: از قشر فرهیخته و صاحب‌نظر خبرنگاران می‌خواهم مشکلات شهری را به گوش ما برسانند و به‌عنوان بازوان پرتوان ما در حل مشکلات شهری باشند.

وی افزود: درب شورا به روی شهروندان و خبرنگاران عزیز باز است و از نسل جوان، نخبگان و اصحاب رسانه دعوت می‌شود در شورا حضور یابند و ضمن کمک به ما از نزدیک شاهد فعالیت خادمان خود در شورای شهر باشند.

فرشید فلاح گفت: شهرداری‌ها بودجه‌های دولتی را دریافت نمی‌کنند و عمده درآمدش از کسب عوارض‌ها است.

شهرداری لاهیجان را با ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم!

وی عنوان کرد: شهرداری لاهیجان را با بدهی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان و با تعداد بیش از ۱۰۰ پرونده مطرح در قوه قضائیه و با موجودی خزانه ۵۰۰ میلیون تومان تحویل گرفتیم. در این مدت کوتاه از عمر شورای ششم موضوعات کلی را بررسی کردیم.

وی به جایگاه دفن زباله در تموشل اشاره و افزود: لاهیجان با ۱۲۰ تن زباله در روز که با زباله شهرهای هم‌جوار، رودبنه و سیاهکل و روستاهای بخش لاهیجان که این مقدار به حدود ۱۷۰ تن در روز می‌رسد و همه زباله‌های خود را در جایگاه تموشل تخلیه می‌کنند، با بحران بزرگی روبروست.

سخنگوی شورای شهر لاهیجان افزود: در حال حاضر یک پروژه بهسازی و ساماندهی جایگاه زباله با بودجه مصوب حدود ۲۵ میلیارد تومان در تموشل درحال اجراست و ظرفیت این جایگاه برای تخلیه زباله تا حداکثر ۴ سال آینده است.

وی گفت: بحران زباله بحران اول استان است و نمایندگان محترم گیلان می‌بایست برای تهیه دستگاه زباله‌سوز به‌منظور حل مشکل زباله در گیلان همت کنند.

سخنگوی شورای شهر گفت: شهرداری لاهیجان در ناوگان موتوری، آتش‌نشانی و خدمات شهری با فرسودگی ماشین‌آلات و مشکلات زیادی روبه‌رو است و قدمت ماشین‌آلات شهرداری بین ۱۰ تا ۳۰ سال بوده و از سال ۹۰ به بعد شهرداری قادر به خرید ماشین‌آلات جدید نبوده و این فرسودگی باعث شده تعمیرات و نگهداری خودروها هزینه سنگینی بر دوش شهرداری بگذارد و نیاز است در این حیطه به روز رسانی صورت گیرد.

واحد خدمات شهری شهرداری با کمبود شدید نیرو روبروست

وی گفت: واحد خدمات شهری شهرداری برای جمع‌آوری زباله در سطح شهر با کمبود شدید نیرو روبروست که باعث نارضایتی مردم عزیز در بحث پاکیزگی شهر شده است.

فرشید فلاح گفت: باید تفکیک زباله از مبدأ دوباره آغاز شود. حرکت‌های خوبی در سال‌های گذشته توسط شهرداری لاهیجان صورت گرفت و این موضوع فرهنگ‌سازی شده بود و با همکاری مردم این امر به خوبی در آن سال‌ها آغازشده بود ولی متأسفانه به دلیل کمبود ماشین‌آلات و نیرو متوقف شد.

وی افزود: شورای ششم به دنبال تفکیک زباله از مبدأ است.

فلاح اظهار کرد: دست یاری به‌سوی اصحاب رسانه و مردم دراز می‌کنیم و باید برای حل مشکلات شهروندان، شهرداری به روز شود تا بتواند خدمات باکیفیت به مردم ارائه دهد و مردم در شهرداری سرگردان نباشند و با آرامش خاطر به شهرداری رجوع کنند.

وی گفت: پرسنل شهرداری یکی از اقشار زحمتکش جامعه بوده و با حقوق بسیار ناچیز و متفاوت در مقایسه با ادارات دیگر و شهرهای هم‌جوار خدمت می‌کنند و می‌بایست برای همسان‌سازی حقوق آنان اقدامات اساسی صورت گیرد و امیدواریم نماینده محترم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی پیگیر به‌حق این امر مهم برای پرسنل زحمتکش شهرداری باشد.

سخنگوی شورای شهر گفت: باغ نارنج در یک مکان بلااستفاده احداث‌شده و تبدیل به یک نقطه گردشگری شد و سعی داریم نقاطی ازاین‌دست را در شهر شناسایی و به منطقه‌ای گردشگری تبدیل کنیم و از شهروندان و خبرنگاران می‌خواهیم پیشنهادات خود را در این زمینه به ما ارائه دهند.

وی گفت: شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، تزریق واکسن حاری، عقیم‌سازی، پلاک کوبی آنها فعالیت‌های خوبی را آغاز نموده و این موضوع باید با همکاری شهروندان به‌صورت بهتری ادامه یابد.

وی افزود: لاهیجان شهری با آوازه در ایران است و جایگاهش در کشور به‌عنوان شهر نمونه تاریخی طبیعی مطرح است و از مردم فهیم لاهیجان می‌خواهیم با صبر و شکیبایی در کنار ما باشند و با توکل به خدا شاهد عمران و آبادانی شهرمان باشیم.

اعتماد مردم به شوراها کمرنگ شده است

فرشید فلاح در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: اعتماد مردم به شوراها کمرنگ شده است و نیاز است با ارتباط تنگاتنگ بین شوراها و اصحاب رسانه و با شفافیت و پاسخگویی شوراها دیوار بی‌اعتمادی برداشته شود.

وی در ارتباط با انتخاب شهردار جدید لاهیجان گفت: این انتخاب بارأی قاطع اکثریت اعضای محترم شورا صورت گرفته و مهندس زنده‌دل به‌عنوان شهردار لاهیجان منصوب‌شده است و از مردم عزیز می‌خواهم حمایت خود را از شهردار لاهیجان و تیم مدیریت شهری دریغ نکنند.

وی ابراز امیدواری نمود که با توکل به خدا و حمایت همه شهروندان فهیم و همه ارگانها، شهردار جدید لاهیجان خدمات ارزنده‌ای ارائه‌دهند و گام‌های مثبتی برای توسعه و آبادانی لاهیجان بردارد. ایشان در این جایگاه بسیار مطلع و آگاه به امور قوانین شهرداری و شهری هستند و می‌توانند برای لاهیجان خیلی مؤثر باشند.

وی گفت: باید فرصت دهیم تا شهردار جدید لاهیجان مشکلات را شناسایی و برای حل آن اقدامات اساسی صورت دهد.

فلاح خاطرنشان کرد: از مردم لاهیجان می‌خواهم با صبر و شکیبایی پروژه انتخاب شهردار را به فال نیک ببینند و حال که شهردار جدید سکان شهرداری را به‌دست گرفته است به ایشان فرصت دهند تا توانمندی خود را نشان دهد.

وی در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی شهرداری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شوراها کمک به ایجاد بستر در فرهنگ‌سازی و کارهای فرهنگی در جامعه است که تئاتر خیابانی نماد بارز این قضیه در لاهیجان بوده و برای اجرای آن شهرداری به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مجریان، سنگ تمام می‌گذاشت اما چند سالی است به علت کرونا تعطیل‌شده است.

وی افزود: مدیریت شهری از هرگونه کمک به انجام فعالیت‌های فرهنگی برای پویایی جامعه اسلامی که مغایر با مصوبات ستاد ملی کرونا برای اجرای آن نباشد، حمایت می‌کند. وی گفت: امیدوارم با همکاری و مشارکت مردم بزرگ و عزیز، فرماندارمحترم، نماینده محترم و مسئولان ارشد استان بتوانیم مشکلات عمده شهر در دو حوزه مهم آسفالت و پسماند را به طور جدی پیگیری وحل کنیم و رضایت خاطر شهروندان عزیز را فراهم کنیم.

وی با عذرخواهی از سایر اصحاب محترم رسانه و فعالان فضای مجازی در شهرستان لاهیجان گفت: جلسات خبری سخنگوی شورای شهر با اصحاب رسانه به‌صورت ماهانه یا فصلی استمرار خواهد داشت و در جلسات بعدی حتماً از اکثر خبرنگاران و صاحبان قلم دعوت خواهد شد و اگر نتوانستیم در اولین جلسه با توجه به بحران کرونا، پذیرای همه اصحاب محترم رسانه باشیم پوزش می‌طلبیم.

وی از زحمات اعضای شوراهای ادوار گذشته و شهرداران شهر لاهیجان قدردانی و یاد و خاطره مرحوم سیروس فلاح چای و مرحوم سیروس حمیدی را گرامیداشت و برای جناب عباس شمس کهن آرزوی سلامتی نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 6 =