مجید عزیزی در واکنش به برخی انتقادها به انتخاب شهردار رشت: چرا به انتخاب اول شورا انتقادی نداشتند؟

0 17

مجید عزیزی، نائب رییس شورای اسلامی رشت در جلسه شورای شهر رشت با اشاره به اینکه آیا افراد را از دایره انقلاب دور کردن هنر است؟ گفت: مطالبه‌گری حق هر شهروندی است و اگر انتقاد نباشد که هیچ رویه غلط و اموراتی اصلاح نمی‌شود.

عصر کاسپین/ نطق مجید عزیزی در جلسه عصر روز چهارشنبه شورای شهر رشت به شرح زیر است:

جهت استحضار شهروندان عزیز انتخاب شهردار منتخب رشت توسط اعضای شورای اسلامی در یک پروسه زمانی مشخص و با در نظر گرفتن مصلحت عمومی و منافع شهروندان به سرانجام رسید و در همین راستا ان‌شاءالله با تایید حکم مسئولیتی شهردار منتخب توسط وزیر محترم کشور قطعا تلاش‌ها برای پیشرفت و ارائه خدمات و رفع کم و کاستی موجود در بدنه مدیریت شهری با تمام توان توسط ایشان و مجموعه مدیریت شهری در شهرداری با توان مضاعفی ادامه خواهد داشت.

در همین راستا، جا دارد از تمامی فعالان سیاسی و اجتماعی استان که دلسوزانه با انتقادات و نظرات موافق و مخالف خود با نیت خیرخواهانه حامی منتخبین خود بودند و هستند تقدیر و تشکر صمیمانه داشته باشم

اما ذکر چند نکته را حائز اهمیت می‌دانم؛

همانطور که قبلا هم بیان کردم می‌دانستیم که با انتخاب جناب مهندس امیرحسین علوی برای اعضای شورا هزینه خواهد داشت البته نه فقط با انتخاب ایشان بلکه فرد دیگری را هم انتخاب می‌کردیم به دلایل دیگر نیز برای شورا هزینه ایجاد می‌کرد و این چالش‌ها مختص به رشت نیست مثلا با انتخاب جناب زاکانی در تهران با مخالفت‌های زیادی روبرو شد. و متاسفانه همین تنگ نظری‌ها و حس خودبرتربینی‌ها و رقابت‌های بی‌اساس سیاسی و عدم از خودگذشتگی باعث شده تاکنون در خصوص استاندار هم در سطح ملی به نتیجه‌ای نرسیم.

در هر صورت با توجه به شناختی که از مهندس علوی داریم امیدواریم شاهد پیشرفت و حل مشکلات شهری باشیم و امیدوارم برادر خوبم جناب مهندس علوی با تدبیر مدیریتی و تجربه دانشی و با کمک نیروی‌های انقلابی چشم‌انداز روشنی را برای رشتوندان به تصویر بکشند.

اما با توجه به انتخاب مهندس علوی متاسفانه برخی‌ها با اتهام زنی حال آگاهانه و عامدانه یا از روی ناآگاهی با ایجاد تفرقه و شکاف بین اعضای محترم در صدد تضعیف ارکان شورا و برهم زدن آرامش، اتحاد و تمرکز اعضای شورا برآمدند و با این اقدامات تفرقه افکنانه به گمانم در تلاش هستند تا زمان بیشتری را برای ماندن در فضای سیاسی استان برای خود فراهم سازند اما تجربه حضور آن‌ها در فضای سیاسی و رقابت‌های انتخاباتی گواه چیز دیگری است و اینها در تحلیل‌های خود سخت در اشتباه هستند.

این افراد باید بدانند که در بین اعضای محترم شورا نمی‌توانند شکافی ایجاد کنند چرا که جایگاه این شورا سیاسی نبوده و نخواهد شد و تمام دغدغه اعضا در راستای حل مشکلات شهری خواهد بود.

تفرقه اندازان بدانند شورای ششم شهر رشت اگر به اختلاف نظر هم برسند آنقدر بینش و نگرش انقلابی دارند که با خرد جمعی و نگاه به منافع عمومی شهر و مردم جایگاه شورا را با سهم خواه‌های عوامل بیرونی به خطر نیندازند.

به هرحال اخلاق اسلامی حکم می‌کرد که اگر انتخاب شورا به ذائقه کسی یا طیفی خوش نیامد تخریب، تهدید و افتراق را چاشنی بی‌اخلاقی‌های سیاسی خود نکنند و به ابهامات ناصواب خود صرفا در فضای رسانه‌ای دامن نزنند و مثل دیگر بزرگان و دلسوزان رفتار می‌کردند.

برای بنده جای سوال است که چرا این افراد در انتخاب اول اعضای شورا نقدی نداشتند و حتی استقبال کردند مگر اینکه تصور کنیم انتخابی که تضمین کننده منافع آن‌ها باشد بدون هیچ نقدی و آرمان‌خواهی موافق و همراه همسو خواهند بود.

در هر صورت مطالبه‌گری حق هر شهروندی است و اگر انتقاد نباشد که هیچ رویه غلط و اموراتی اصلاح نمی‌شود اما نقدی که منصفانه و به دور از حب و بغض و نگاه نفسانی باشد و قطعا اعضای محترم شورا هم باید خود را ملزم به پاسخگویی بدانند و خواهند دانست اما هیچ کدام زیر چتر شخص یا جریانی نخواهند رفت و آن‌ها باید بدانند که شورای ششم مستقل بوده و خواهد ماند و خود را درگیر با اشخاص و طیف‌ها نخواهد کرد.

در خصوص بعضی از انتقادها برای افکار عمومی جای ابهام و سوال است که چرا عده‌ای معیار انقلابی‌گری را در رفتار و کردار و همراهی با جریانات سیاسی خود تعریف می‌کنند.

آیا افراد را از دایره انقلاب دور کردن هنر است؟ آیا با برخود شخصی و سلیقه‌ای جوانان را از میدان خدمت حذف کردن جایز هست؟ چرا انقلابی بودن را فقط در خط و مشی خودتان ترسیم می‌کنید؟ آن‌ها واقعا نمی‌دانند که این نوع نگرش چه عواقب سیاسی در جامعه خواهد داشت؟

امروز جوان‌های ما از نسل اول انقلاب انتظار دارند که با اعلام بازنشستگی، مدیریت فضای سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی را به نسل بعد از خود یعنی جوانان تحصیلکرده و با دانش و با بصیرت بسپارند و با شناخت موقعیت حساس کشور تجربیات خود را با بودن در کنار آن‌ها منتقل کنند.

کاش این مدعیان انقلابی گری فرمایشات گوهربار سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی رفتار و عمل خود قرار دهند که معتقد بودند با متهم کردن و برچسب زنی‌های سیاسی اصولگرایی و اصلاح طلبی تنها میدان خدمت را خالی می‌کنیم و جوانان را دلسرد.

سرداری که نه اصلاح طلب بود و نه اصولگرا بلکه انقلابی بود و و انقلابی می‌اندیشید و هرکسی از هر جریانی که برای مردم خدمت می‌کرد را می‌پذیرفت و الگوی خدمت را کنار مردم بودن می‌دانست!

در پایان انتظار است به جهت حفظ وحدت و همچنین تقویت جریان انقلابی و در راستای منویات حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در گام دوم انقلاب، عرصه مدیریت سیاسی، اجتماعی و اجرایی کشور را به نسل بعد از خود به خصوص جوانان با اراده، با بصیرت و آگاه به دانش روز واگذار کرده و با این تصمیم ولایت‌پذیری خود را نمایان کنید.

با احترام مجید عزیزی
نائب رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت
مهر۱۴۰۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =