آقازاده دافساری: سفرا می‌توانند بسترساز توسعه صادرات کالاهای ایرانی باشند

0 14

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وجود همسایگان متعدد در اطراف کشورمان زمینه خوبی برای صادرات کالاهای تولید داخل است که سفرا می توانند بسترساز تحقق این امر باشند.

عصر کاسپین/ سید علی آقازاده دافساری با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس سفرای ایران در کشورهای همسایه از سوی وزارت امور خارجه، گفت: جمهوری اسلامی بیش از هشت هزار کیلومتر مرز خاکی و آبی با همسایگان دارد از این رو فراهم کردن زمینه تعامل مطلوب با این کشورها امری قابل تامل است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد بروز تحولات مهمی در سطح منطقه هستیم، اظهار کرد: بر این اساس نیاز است هماهنگی بیشتری میان سفرای کشورمان در خارج از مرزها ایجاد شود.

وی ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد وجود همسایگان متعدد در اطراف کشورمان زمینه خوبی برای صادرات کالاهای تولید داخل است که سفرا می توانند بسترساز تحقق این امر باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی سفرا و رایزن های اقتصادی کشورمان نقش مهمی در بازاریابی و شناسایی نیازهای همسایگانمان دارند تا بخش خصوصی و تولیدکنندگان داخلی بتوانند بر اساس این امر اقدام به صادرات محصولاتشان کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید از یاد برد داشتن همسایگان متعدد یکی از ظرفیت های خنثی سازی تحریم های یکجانبه کاخ سفید محسوب می شود لذا این اجلاس می تواند با ایجاد هماهنگی میان سفرا، زمینه ساز اقدامات هماهنگ و مشترک برای ارتقاء سطح همکاری با همسایگان باشد.

/خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 20 =