خروج نظامیان آمریکایی تأثیری بر امنیت عراق نخواهد داشت

0 8

رئیس کمیته دفاعی مجلس معتقد است آمریکایی‌ها نه تنها امنیتی برای عراق نیاوردند بلکه باعث کاهش امنیت در این کشور شدند و اکنون باید طبق قانون مصوب این کشور، از آن خارج شوند که این امر نیز تأثیری بر امنیت عراق نخواهد داشت.

عصر کاسپین/ سید علی آقازاده دافساری با تأکید بر اینکه حضور نیروهای آمریکایی در عراق تأثیری در امنیت این کشور نداشته است، گفت: عراق در مقطعی از سوی آمریکا اشغال شد و آنها هنوز هم به بهانه تأمین امنیت عراق و کشورهای منطقه در این کشور حضور دارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حضور آمریکا در عراق نه تنها منجر به تأمین امنیت این کشور نشد بلکه باعث بروز ناامنی های زیادی در حوزه های سیاسی و امنیتی و البته ایجاد چالش های اقتصادی نیز شد، عنوان کرد: نیروهای عراقی از توانمندی عمیق نظامی و امنیتی برخوردارند که می توانند از آن برای مقابله دربرابر ته مانده های گروه های تروریستی و سایر ناامنی های احتمالی استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیتی دارند که عراق برای تأمین امنیت خود دارد، اظهار کرد: در کنار عراق، کشورهای همسایه بیشترین ظرفیت را برای تأمین امنیت همسایگان خود دارند و کشوری که کیلومترها دورتر است قطعا نمی تواند ضامن امنیت یک کشور باشد به خصوص که هیچ شناختی از فرهنگ، مذاهب، قومیت ها و اقوام عراق ندارند.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سطح تسلیحات نظامی نیروهای دفاع هوایی عراق در حال افزایش است و دولت این کشور توانایی افزایش قدرت خود در حوزه های دیگر نظامی را نیز دارد از این رو آمریکا باید طبق قانون مصوب این کشور، تا پایان ۲۰۲۱ از عراق خارج شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =