دلخوش: مطالبه مهم در سفر رییس جمهوری تامین منابع لازم جهت تسریع در اتمام پروژه‌ها است

0 40

دلخوش با بیان اینکه امیدواریم در سفر رییس جمهوری به گیلان آنچه مد نظر ماست محقق شود، گفت: خواهان دسترسی به منابع لازم برای تسریع در روند اتمام پروژه‌های ناتمام هستیم.

عصر کاسپین/ «سید کاظم دلخوش » امروز (سه‌شنبه، ۲۸ دی ) اظهارکرد: صومعه سرا چند پروژه مهم نیمه تمام دارد که پروژه احداث جاده‌های کمربندی صومعه سرا به تالش، جاده خمام – جاده پیربازار به ضیابر، جاده کلاشم – مرجقل – صومعه سرا و جاده  کلیدبر – طاهرگوراب به ماسال از جمله این پروژه‌هاست و در سفر ریاست جمهوری باید کمک لازم برای اتمام این پروژه‌ها انجام شود.

 

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر چه کشور در شرایط اقتصادی مناسبی قرار ندارد اما ما کارمان را انجام می‌‍دهیم و امیدواریم در این سفر آنچه مد نظر ماست، محقق شود تا دسترسی به منابع لازم برای تسریع در روند اتمام این پروژه‌ها صورت گیرد.

 

وی با اشاره به مشکل تالاب انزلی گفت: با توجه به اینکه ۱۹ روستای صومعه سرا در حاشیه تالاب قرار دارد و بخش اعظمی از رسوبات ارتفاعات تالش، فومن و شفت به این تالاب می‌ریزد در کوچکترین بارندگی با خطر سیل گرفتگی روبرو هستیم.

 

وی تاکید کرد: در ۱۲ سال اخیر چند عامل به تالاب انزلی آسیب وارد کرده است که از جمله این آسیب‌ها گیاه گونه مهاجم سنبل آبی (از گیاهان سمی)، ضایعات و املاء و احشاء حیوانات، پسماندهایی که از روستاهای حاشیه تالاب به آن می ریزد، فاضلاب رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، رسوبات حاصل از بارندگی، قطع درختان جنگلی و عدم توجه به آبخیزداری است که عمق تالاب را از هشت متر به نیم متر کاهش داده است.

 

دلخوش به مکاتبات خود با مقام معظم رهبری و هشدار درخصوص مرگ تدریجی تالاب اشاره کرد و افزود: در تریبون مجلس نیز بارها اعلام کردیم و چند مرتبه اعتباراتی برای تالاب اختصاص یافت مانند اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی در دولت نهم که در دولت دهم معلوم نشد چه بر سر بخشی از این اعتبار آمد.

 

وی با بیان اینکه با این اعتبارات نمی‌توان مشکل تالاب انزلی را حل کرد گفت: اعتقاد داریم حل مشکل تالاب انزلی به عزم عمومی نیاز دارد و از مطبوعات و رسانه‌های استان می‌خواهیم توجه عمومی را به این مطلب جلب کنند و به‌عنوان درخواست نمایندگان در سفر رئیس جمهور این موضوع مطرح خواهد شد تا  مرگ تالاب انزلی که الان کاملاً شاهدش هستیم، مورد توجه ویژه قرار گیرد و دولت کمک کند تا تالاب انزلی به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار نشود.

 

دلخوش ساماندهی رودخانه‌ها، حل مشکل زباله و کمپوست استان گیلان و شیرابه‌هایی که موجب آزار مردم است، نبود نیروگاه برای تبدیل زباله به انرژی را از مسائل مهم زیست محیطی استان گیلان عنوان و تاکید کرد: اگر امروز به این مسائل توجه ویژه نشود به استان گیلان خیانت شده است و ما در سفر رئیس جمهور با جدیت رسیدگی به موضوعات مطرح شده را می‌خواهیم.

/شبستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 7 =