عزیزی: نحوه طرح سؤال از شهردار فضا جامعه را متشنج کرد/ ما دنبال ثبات مدیریتی هستیم

0 19

در بیست و یکمین جلسه شورای شهر رشت، مجید عزیزی نایب‌رئیس شورا با بیان اینکه به خاطر دارم اعضای شورا با ۹ رأی آقای احمدی را به‌عنوان شهردار ابقا کردند و ادله خود را نیز ثبات مدیریت شهری عنوان نمودند، گفت: بنده در آن زمان مخالف بودم و دلایلی را عنوان کردم و دوستان بر ثبات مدیریتی تأکید داشتند.

عصر کاسپین/ وی ادامه داد: ما چالش‌های بسیاری را در شهرداری داریم که لازمه رفع آنها اتحاد و همدلی کل اجزا است. اگر اجرای حاکمیتی در سطوح مدیریتی استان نباشد، نمی‌شود این موضوع را جمع کرد.

عزیزی با بیان اینکه حق طبیعی اعضای شورا طرح سؤال و پیگیری امور است، گفت: بنده معترض به نحوه سؤال هستم. نحوه سؤال فضا جامعه را متشنج کرد و به سمتی برد که همه احساس کردند که شورا شمشیر را برداشته و می‌خواهیم به هر طریقی که شده سر شهردار را ببرد.

نایب‌رئیس شورای شهر رشت اضافه کرد: اصل مطلب و طرح سؤال از شهردار حق طبیعی اعضای شوراست و ما این برنامه‌ریزی را داشتیم که هر دو هفته شهردار بعد از جلسه شورا حضور یافته و پاسخگوی اعضای شورا باشند. ما قسم خورده‌ایم که یازده نفر بدون حاشیه در کنار هم برای مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی اعضای شورا دارای یک عقبه مدیریتی و اجتماعی هستند، گفت: هرکدام از ما اگر مدیر مجموعه ایی باشیم اگر جایگاه ما متزلزل شود، زیرمجموعه ما دیگر حرف ما را نمی‌خواند. ما اگر شهردار بدون ثبات داشته باشیم با توجه به فضای رانتی موجود در بدنه شهرداری که به خاطر عدم ثبات مدیریتی و عملکرد شوراهای گذشته بوده است، به مشکل بر خواهیم خورد.

عزیزی با اشاره به عدم حضور موثر برخی از مدیران شهرداری در محل کار؛ اظهار داشت: ما دنبال ثبات مدیریتی هستیم تا ناهنجاری‌های مدیریتی بدنه شهرداری مهار شود،

ما در برخی از مباحث و نگرش‌ها دچار تضاد شده‌ایم، آیا موضوعات ترافیکی بحث جدیدی است که شهردار بخواهد طی مدت دو ماه آن را برطرف کند؟ موضوعی که کل کشور با آن روبرو است.

عضو شورای شهر رشت اذعان داشت: یک هایپرمارکت که به هر طریقی در گذشته مجوز دریافت کرده و حال پارکینگ ندارد، حالا شهردار چه برخورد قهریه با آن هایپرمارکت طی دو ماه می‌تواند انجام دهد؟ درسته بله این مجوز از قبل نباید صادر می‌شد. حال هایپرمارکتی که ۱۵۰ نفر پرسنل دارد را نمی‌توان به خاطر پارکینگ و مجوزی که از قبل داده‌شده تعطیل کرد و ۱۵۰ نفر کارگر را باتوجه به بحران اشتغال و معضلات اجتماعی در کشور از نان خوردن و رزق حلال محروم ساخت.

وی با بیان اینکه شما می‌دانید و خدا می‌داند که ما دنبال چیزی نیستیم، اگر نقدی می‌کنیم باید منصفانه باشد؛ تصریح کرد: ما باید وقت بدهیم، برای رفع مشکلات نیازمند زمان هستیم. بنده با یک دستگاه نظارتی صحبت می‌کردم و معتقد بودند که از زمانی که شهردار با شورا دچار چالش شد از نظر کاری دچار افت ۵۰ درصدی شده است؛ یعنی تمرکز شهردار به سمت چالش های شورایی رفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 11 =