گیلان ۱۵ درجه‌ سرد می‌شود /امواج چهارمتری مهمان دریای خزر

0 17

هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که آسمان استان برای روز جمعه میزبان سامانه بارشی است که علاوه بر بارش باران و برف، کاهش حدود ۱۵ درجه سانتیگرادی دما را نیز به همراه خواهد داشت و دریای خزر نیز برای این روز توفانی است.

عصر کاسپین/ گیلان روز گذشته چهارشنبه طی روز حداکثر دمای بین ۱۴ تا ۲۳ درجه را در نقاط مختلف استان سپری کرد که طبق جدول پیش‌بینی هواشناسی این دما امروز پنجشنبه تا پنج درجه سانتیگراد نیز افزایش خواهد داشت.

پیش بینی هواشناسی گیلان حاکیست که وزش باد گرم در استان به خصوص در دامنه‌ها و مناطق کوهستانی تا عصر امروز ادامه دارد.

اما از اواخر امروز با ورود سامانه سرد شمالی مردم گیلان شاهد آغاز موجی از بارندگی، وزش باد، (نستاً شدید) خواهند بود که در ارتفاعات بارش برف و احتمال بوران نیز پیش بینی می‌شود.

بر اساس پیش بینی هواشناسی دمای هوا برای روز جمعه نسبت به امروز پنجشنبه در مناطق مختلف بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد سرد می‌شود که این کاهش دما در ارتفاعات بیشتر احساس خواهد شد. البته برای مناطق جلگه‌ای استان نیز کاهش دما محسوس بوده که با بارش رگباری باران نیز همراه است.

هواشناسی گیلان دامنه فعالیت این سامانه بارشی و سرد را طی روز جمعه (فردا) پیش بینی کرد که از در ساعات بعدازظهر برخی نقاط جلگه‌ای نزدیک به دامنه‌ها نیز با بارش مخلوط برف و باران و یا بارش برف مواجه باشند.

آبگرفتگی معابر عمومی، لغزش و رانش مناطق کوهستانی، کولاک برف در ارتفاعات و دامنه ها، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد محورهای کوهستانی از مخاطرات اعلام شده برای فعالیت این سامانه بارشی پیش بینی شده است.

طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود این سامانه بارشی شهرستان‌های کوهستانی را بییش از نقاط دیگر استان تحت تاثیر قرار دهد.

جدول هواشناسی گیلان همچنین حاکی از آنست که حداکثر دما یا همان گرم‌ترین دما روز جمعه به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد که منجیل میزبان این دما خواهد بود.

سردترین نقطه گیلان برای ظهر روز جمعه نیز ۳ درجه پیش بینی شده است که البته این دما مربوط به ایستگاه‌های هواشناسی است و به طور طبیعی در ارتفاعات بالادست کمتر می‌باشد.

امواج چهار متری جمعه به ساحل گیلان می‌رسند

طبق توصیه‌های هواشناسی روز جمعه دریای خزر برای تمامی فعالیت‌های دریایی اعم از تفریحی و ماهیگیری مناسب نیست و لازم است که صیادانان از ورود به دریا پرهیز کنند.

هواشناسی گیلان دریای خزر را برای روز جمعه توفانی پیش بینی کرد که ارتفاع امواج در سواحل به بیش از ۲ متر و در کرانه نیز به چهارمتر خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − چهار =