اقدامات برجسته سازمان تامین اجتماعی در مسیر تحول و توسعه خدمات به جامعه هدف

0 17

در آستانه دهه فجر و همزمان با روزهای پایانی قرن شمسی تشریح شد؛ اقدامات برجسته سازمان تامین اجتماعی در مسیر تحول و توسعه خدمات به

عصر کاسپین/ همزمان با گرامیداشت دهه فجر و در آخرین روزهای پایانی قرن شمسی ، آخرین تحولات و اقدامات شاخص سازمان تامین اجتماعی به ویژه در دو دهه اخیر تبیین شد.

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با گرامیداشت فرارسیدن ایام ا.. دهه فجر ، با اشاره به اینکه در حال سپری نمودن روزهای پایانی قرن شمسی هستیم اظهار داشت : سازمان تامین اجتماعی در دو دهه اخیر در راستای دستیابی به افق برنامه ها و چشم انداز خود به عنوان مجموعه ای پایدار ، چابک ، پویا و سرآمد ، شاهد تحولات و اقدامات بزرگی بوده است که توسعه خدمات الکترونیکی ، تشکیل پرونده های الکترونیکی ، راه اندازی سامانه خدمات غیرحضوری و تحولات دیجیتالی همسو در قالب طرح ۳۰۷۰ ، اجرای نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان از مهمترین آنها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی سوابق ، افزوده شدن گروههای جدید بیمه ای همچون خادمین مساجد ، قالیبافان ، باربران ، زنان سرپرست خانوار ، مددجویان کمیته امداد ، اعضای نظام پزشکی ، اعضای نظام مهندسی ، بسیجیان ، طلاب ، مداحان ، دانشجویان ، اتباع خارجی ، ایرانیان مقیم خارج از کشور ، مربیان و ورزشکاران خارجی ، کارگران ساختمانی ، رانندگان ، وکلا و کارشناسان دادگستری ، پوشش بیماران خاص ، افزایش مراکز درمانی و شعب تابعه ، افزایش کارگزاری های رسمی و شعب اقماری از دیگر خدمات ارائه شده در این حوزه میباشد اذعان داشت : اجرای چندین مرحله بخشودگی جرائم بیمه ای ، اجرای قانون سخت و زیان آور ، اجرای مواد ۹ و ۱۰ قانون نوسازی صنایع ، همسوئی با قوانین حمایت از خانواده با عملیاتی نمودن مستمری بازماندگان فرزندان اناث و تداوم پرداخت مستمری همسران بازنشستگان و بیمه شدگان متوفی پس از ازدواج مجدد ، حذف اعتبار دفترچه های درمانی و پس از آن در مدتی کوتاه حذف تدریجی دفترچه های کاغذی ، رایگان نمودن خدمات درمان در بیمارستان های دولتی برای افراد بالای ۶۰ سال و رایگان نمودن خدمات درمان در مراکز دولتی برای گروههای هدف در شهرهای فاقد مراکز درمانی ملکی از دیگر اقدامات در سالهای اخیر بوده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود افزود : افزایش شیفت های مراکز درمانی ، تخصصی نمودن بسیاری از مراکز ، حذف مراجعات در بسیاری از فرایندها ، تنقیح و تلخیص بخشنامه ها با هدف روانسازی امور ، برگزاری دوره های آموزشی ارتقاء سطح سواد سلامت سالمندان برای بازنشستگان ، چاپ کتاب خاطرات بازنشستگان ، تقویت تعاملات با کانون های بازنشستگی ، تقبل بخشی از حق بیمه تکمیلی مستمری بگیران ، انتخاب چهره های برتر کارفرمایی و بازنشستگان نمونه ، گسترش خدمات برای تسهیل انجام معاینات و کمیسیونهای پزشکی در کنار ارتقاء سامانه های ارسال لیست حق بیمه ، برگزاری المپیادهای ورزشی در قالب طرح نسیم سلامت برای بازنشستگان ، اجرای طرح کرامت رضوی و بصیرت علوی با اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس و کربلای معلی ، اجرای دوره های آموزشی رابطین بیمه ای شرکتها و نمایندگان کارگاهها ، اجرای طرحهای غربالگری و اقدامات پیشگیرانه برای سلامت جامعه هدف ، اشاعه فرهنگ بیمه ای در جامعه با اقدامات فرهنگی آموزشی ، گفتمان سازی تامین اجتماعی در مراکز علمی با صاحبنظران و اساتید دانشگاهی ، بازدیدهای دانش آموزی از شعب به منظور آشنایی با قوانین و مفاهیم بیمه ای ، توقف کسر دو درصد سرانه درمان جانبازان ، اجرای پرداخت غرامت ایام بارداری تا ۹ ماه ، انجام قراردادهای مشترک بین بانک رفاه و فروشگاههای بزرگ برای امکان خرید راحت تر برای بازنشستگان از طریق سامانه معرفی شده ، اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی ، راه اندازی سامانه های پاسخگوئی ، تقویت مراکز مشاوره و ارتباطات مردمی ، اجرای طرح ۳۰۷۰ ، افزایش مکانیزمهای ارتباطی ، بهره گیری از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای اشاعه و ترویج فرهنگ بیمه ای و اطلاع رسانی ها ، گسترش نشستهای تعاملاتی با شرکای اجتماعی ، مساعدت به واحدهای آسیب دیده از تعطیلی های ناشی از شیوع کرونا و … از دیگر رویدادهای مثبت و اثرگذار که به منزله تحولات در روند خدمتگذاری بهتر به ذینفعان تلقی میگردد بوده است .

علی حسین نژاد فراهم شدن امکان تهاتر بدهی های مراکز درمانی با حق بیمه ها ، تسویه و به روز رسانی مطالبات معوق مراکز درمانی ، افزایش نرخ تعرفه های کمک هزینه های پزشکی در قالب اروتز و پروتز ، راه اندازی میزهای خدمت ، پوشش غرامت ایام بیماری کرونا ، نقش آفرینی ارزشمند مراکز درمانی سازمان در پذیرش بیماران در دوران شیوع کرونا ، راه اندازی مراکز کنترل فشار و دیابت ، خرید زمین برای احداث ساختمان در واحدهای استیجاری به جهت فراهم نمودن فضای کاری در شأن مخاطبین ، اجرای طرح نظام پیشنهادها ، انجام بازرسی های الکترونیکی برای روانسازی و شفافیت بیشتر و تسریع در امور ، امکان اخذ نوبت در مراکز درمانی بصورت غیرحضوری ، راه اندازی اپلیکیشن های سازمانی برای آشنایی با قوانین و خدمات و… را بخش دیگری از تحولات و اقدامات شاخص در سالهای اخیر برشمرد .

شایان ذکر است امکان مشاهده سوابق ، فیش مستمری ، ارسال لیست حق بیمه ، دریافت فیش حق بیمه ، درخواست های مختلف بازنشستگی ، ازکارافتادگی ، بازماندگان ، دریافت غرامت ایام بیماری و بارداری ، کمک هزینه های ازدواج و کفن و دفن ، اروتز و پروتز ، اعتراض کارفرما ، مشاهده گردش حساب بدهی ، انعقاد قراردادهای بیمه های حرف و مشاغل آزاد ، اختیاری ، زنان خانه دار و … و خرید سوابق دوران خدمت سربازی ، تکمیل سوابق کسر از ماه و بسیاری از فرایندهای دیگر سازمان در حال حاضر به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 6 =