توسعه ارتباط با کشورهای همسایه اولویت دولت سیزدهم است

0 13

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه از مبانی اساسی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بوده که در اولویت دولت جدید قرار گرفته است.

عصر کاسپین/ سیدعلی آقازاده درباره آخرین اخبار لایحه “اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح” اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان کشوری دارای امنیت قابل قبول مطرح است اما بعضاً هنجارشکنانی وجود دارند که به حقوق مردم تجاوز می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حوادثی که توسط اراذل و اوباش در سطح جامعه برای مردم یا مأموران نیروی انتظامی اتفاق می‌افتد مانند شهادت یکی از افسران که چندی پیش رخ داد، می‌تواند یک تذکر باشد.

وی گفت: بررسی لایحه اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح و تقویت و پشتیبانی مؤثرتر افرادی که در ایجاد امنیت نقش مستقیم دارند از وظایف مجلس است و مجلس و متولیان امر موظف هستند برای ارتقای تجهیزات، آموزش و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت برقراری امنیت و ارتقای آن حمایت‌های لازم را فراهم کنند‌.

رییس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: لایحه اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح مربوط به اکنون نبوده و به حدود ۸ سال گذشته بر می‌گردد و حدود ۶ ماه پیش برخی از اصلاحات در این قانون انجام شد.

 آقازاده با بیان اینکه طبق روال خود پیگیری‌ها و بررسی لازم حول محور اصلاحات در قانون مذکور انجام می‌شود تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی از برقرارکنندگان امنیت و ایجاد امنیت پایدار در جامعه اکنون از موضوعات مطرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

وی در ارزیابی دیپلماسی ایران در ارتباط با همسایگان عنوان داشت: مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ پس از انقلاب، مبانی ثابتی بوده و همواره ایجاد روابط پایدار و صلح و دوستی با همه کشورها به جز استکبار جهانی را دنبال می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به ارتباط با همسایگان در حوزه‌های مختلف دارد افزود: دیپلماسی منطقه‌ای و ارتباط با کشورهای همجوار و همسایگان در سال‌های اخیر مورد غفلت واقع شد.

آقازاده با اشاره به اینکه در دولت جدید ارتباط با همسایگان مورد مطالعه قرار گرفته و تأکید دولت و اولویت آن در روابط دیپلماسی ارتباط با کشورهای همسایه است گفت: ایران در حوزه امنیت منطقه و توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ارتباط همه جانبه‌ای با کشورهای همسایه دارد.

رییس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: این توسعه در حال افزایش است و ارتباط و توسعه ارتباط با کشورهای همسایه جزو مبانی اساسی روابط دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بوده و شاهد توجه ویژه دولت به این موضوع هستیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس درباره پیگیری نمایندگان برای اجرای مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان افزود: در سفر استانی رئیس جمهور به گیلان خیلی از مشکلات چالش‌زا مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس تأکیداتی که مجمع نمایندگان استان نیز داشتند حل این موارد در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به برخی از این مشکلات بیان کرد: در شهرستان رشت با مشکلات بسیاری نظیر مشکلات زیست‌محیطی مانند پسماند، مشکلات حوزه منابع طبیعی و جنگل‌ها، موانع پیش‌روی صنعت در شهرستان رشت و کل استان، مکانیزاسیون کشاورزی و تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی مواجه هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکلات مذکور را به دولت تأکید کردیم خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای حل این مشکلات در حال انجام است و مجمع نمایندگان استان گیلان نیز پیگیر اجرای مصوبات مربوط به حل آنان هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 3 =