در بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت ؛طرح سوال از شهردار رشت اعلام وصول شد

0 17

محمد حسین واثق کارگر نیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت : در ایام الله دهه مبارک فجر هستیم ایامی که یادآور خاطرات تلخ و شیرین و شهادت عزیزانی در پیروزی انقلاب اسلامی بود و در طی این ۴۳ سال شهدای گرانقدری تقدیم نظام و انقلاب شد وانشالله روز ۲۲ بهمن شاهد حضور پر شکوه مردم در میدان شهدای ذهاب خواهیم بود و بیعت مجددی با رهبر انقلاب و آرمان های شهدا خواهیم داشت

عصر کاسپین/ وی افزود : در ارتباط با پیاده راه فرهنگی و میدان شهدای ذهاب از ریاست کمیسیون فرهنگی تقاضا دارم که برای نامگذاری مناسب این منطقه‌ از شهر که رسالت و اصالت این محل را حفظ کند در دستور کار قرار دهند.

کارگر نیا با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر رشت گفت : مردم از وضعیت ترافیک شهر رشت گله‌مند هستند و با توجه به روزهای پایانی سال این ترافیک بیشتر خواهد شد و امیدوارم که سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت تسهیل در این امر با همکاری سایر نهادهای مربوطه داشته باشند.

وی با اشاره به حضور دستفروشان در نقاط مختلف شهر اذعان داشت : متاسفانه مشاهده می شود که تعدد دستفروشان در برخی خیابان‌ها و معابر افزایش یافته است و باعث کندی عبور و مرور شهروندان می شوند و متاسفانه برخی از این افراد ، در پوشش فروش وسایل تخلفات و بزه هایی را انجام می دهند و از سوی دیگر نیز برخی از صنوف ایجاد سد معبر در پیاده رو ها انجام می دهند که این امر باید توسط شهرداری مورد پیگیری قرار گیرد.

کارگرنیا در زمینه آذین بندی ضعیف شهر در ایام الله دهه فجر گفت : در خصوص آذین بندی شهر ریاست سازمان سیما و منظر مواردی را در خصوص بودجه مطرح کردند و در حال حاضر نیز به روزهای پایانی دهه فجر نزدیک می شویم اما به آقای شهردار و مجموعه سازمان‌ها و مناطق تذکر می دهیم که از هم اکنون برای زیباسازی شهر و رنگ آمیزی و گلکاری بلوار ها برای ایام نوروز فکری نمایند.

رئیس شورای شهر رشت همچنین در خصوص توجه شهرداری به وضعیت امنیت پارک ها مطالبی را عنوان کرد.

سید شمس شفیعی عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت گفت : شهرداری از سازمان های مختلف مطالبات زیادی دارد و منابع درآمدی زیادی می تواند از املاک خود داشته باشد.

۶۰۱ واحد ساخته شده بلا استفاده در مسکن مهر رشت داریم که اگر بخواهیم آن املاک را بر اساس نرخ روز اجاره بدهیم رقم بالایی به درآمدهای شهرداری اضافه خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد : در بررسی بودجه اتمام پروژه های عمرانی شهر رشت را لحاظ خواهیم کرد.

شفیعی با بیان تذکر به شهردار رشت در خصوص انتصاب مشاوران اظهار داشت : به کارگیری همزمان کارشناس به عنوان مشاور و همچنین افراد بازنشسته و اشخاص غیر متخصص در سازمان های تخصصی خلاف قانون است . بنا به بررسی اینجانب انتصابات تنها از جنبه سیاسی بوده و این انتصاب ها خسرانی برای شهرداری رشت که باید به شهروندان مشاوره و خدمات بدهد ، می باشد.

وی با یادآوری سفر ریاست جمهوری به استان گیلان اظهار داشت : در زمینه سفر ریاست جمهوری مواردی که عنوان می شود اجحاف در حق ایشان است .آیت الله رئیسی در حال حاضر سردار عدالت خواهی در کشور هستند .برای ساماندهی دو رودخانه رشت ایشان ۵۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر اختصاص دادند.

۵۰ دستگاه اتوبوس برقی رایگان برای رشت و ۲۰۰ میلیارد تومان قیر رایگان برای شهر رشت وزیر راه و شهرسازی مکلف شدند که اختصاص دهند.

در گزارش استاندار گیلان به ریاست جمهوری در جلسه شورای اداری در زمینه معضل پسماند صحبت شد و رئیس جمهور از این شرایط شهر رشت آگاه شدند.

عدم ثبات مدیریت شهری ، موجب به وجود آمدن این مشکلات حال حاضر شهر رشت شده است .اختلاف انگیزی نکنیم، مودت ، برادری و همدلی برای آباد کردن شهر رشت مهم است ، دست به دست هم دهیم و با یکپارچگی به اعتلای شهر رشت کمک نماییم.

در ادامه لایحه یک فوریتی کمک مالی به باشگاه فرهنگی و ورزشی داماش گیلان در این جلسه برای مطرح شدن در کمیسیون مربوطه عنوان شد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر رشت در نامه ۹ نفر از اعضای شورای شهر و سوالات مطروحه از شهردار رشت را قرائت کرد.

وی با بیان ۱۱ مورد از سوالات عنوان شده گفت: با توجه به اینکه در گذشته نیز این سوالات مطرح شده بود لذا شهردار رشت باید در این زمینه پاسخ های خود را عنوان کنند.

کارگر نیا گفت : ترمیم آسفالت ورودی های شهر علی الخصوص جاده تهران با عنایت به نزدیک شدن به ایام نوروز که آقای شهردار علت بی توجهی و اقدام لازم را توضیح دهد.مورد دیگر نگهبانان پارک ها به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند که این امر خلاف قانون کار است.

وی افزود : به شهردار رشت درزمینه انتخاب و انتصاب مدیران خود تذکر داده شد و بر این اساس انتصابات بنا ضوابط موجود و بنا به تعهد و تخصص باید صورت گیرد لذا شهردار رشت با نادیده گرفتن این موضوع در خصوص انتصابات توضیح دهند.

دفتر ثبت املاک شهرداری ،رفع خطر از پل‌های عابر پیاده، همچنین در زمینه شناسایی و ساماندهی مشاغل ترافیکی شهر رشت تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

در خصوص عدم پرداخت حقوق و مزایای نیروهای حجمی قبلا تذکراتی صورت گرفته که تا کنون این بحث ادامه دارد و ساماندهی دستفروشان نیز از موارد دیگری است که آقای علوی باید پاسخگو باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =