رایزنی های لازم برای حل مشکل مسکن خبرنگاران در قالب طرح ملی مسکن صورت خواهد گرفت

0 11

فرماندار رشت اظهار داشت: در حرکت رو به جلوی جامعه، انتقاد سازنده و ارائه راهکار کارشناسی و عملی به عنوان دو اصل مهم در چارچوب رسالت حرفه ای مطبوعات باید در کنار هم مطرح شوند.

عصر کاسپین/ دکتر امام پناهی در دیدار با اعضاء هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان با اشاره به وظیفه سنگین این تشکیلات در زمینه سیاستگذاری حوزه رسانه و نقش اصلی آن در هدایت و حمایت از مطبوعات و رسانه ها، اظهار داشت: فعالیت امروز رسانه باید در راستای اغناء فکری و پاسخ به سوالات نسل جدید باشد.

دکتر امام پناهی با تاکید بر بیانات رهبری که راه مبارزه در جنگ ادراکی و شناختی دشمن را در جهاد تبیین دانسته اند، خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه، سربازان خط مقدم در جهاد تبیین هستند و ضرورت دارد تا با تشریح ابعاد مختلف جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن، به بیان منصفانه انتقادات و ارائه راهکارهای مناسب به عنوان دو اصل اساسی در رسالت حرفه ای خود توجه ویژه نمایند. وی برای دستیابی به موفقیت بیشتر در این زمینه خواستار استفاده از توان نیروهای جوان،متعهد و مستعد در حوزه فرهنگ و خبر شد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه نقد سازنده از جمله وظایف رسانه است، افزود: نقدی سازنده است که ضمن پرهیز از دامن زدن به مباحث تخریبی، با ارائه راهکار انگیزه لازم در برون رفت از مشکلات را در مخاطب ایجاد نماید. وی با تاکید بر این موضوع که امروز جو حاکم بر فضای مجازی قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست، ادامه داد: خانه مطبوعات به عنوان تشکیلاتی صنفی و غیر دولتی با محور قراردادن مباحث فرهنگی می تواند نقش غیر قابل جایگزینی را در هدایت و سمت دهی مثبت به فضای مجازی ایفا کند.

فرماندار رشت با تاکید بر ضرورت نگاه فراگیر مطبوعات و رسانه های محلی به موضوعات، گفت: مطبوعات و رسانه های گیلان با گذشت حدود ۱۱۵ سال از چاپ نخستین نشریه در گیلان به نام خیرالکلام، به پختگی لازم به عنوان ایفاگر نقش پل ارتباطی دوسویه بین مردم و دولت رسیده اند و مجموعه فرمانداری رشت و دستگاه های مسئول در حمایت از خانه مطبوعات گیلان به عنوان نماینده اصحاب رسانه این استان فرهنگ پرور تمام توان خود را بکار خواهند بست. وی افزود: در راستای حمایت از رسانه های در قالب مصوبات کمیته برنامه ریزی، اعتبار لازم برای تجهیز و نوسازی ساختمان خانه مطبوعات گیلان منظور خواهد شد.

دکتر امام پناهی با تاکید بر ضرورت تلاش در رفع دغدغه اصحاب رسانه، گفت: رایزنی های لازم برای ارایه راهکار قانونی با هدف حل مشکل مسکن خبرنگاران در قالب طرح ملی مسکن صورت خواهد پذیرفت. وی در پایان با اشاره به اهمیت شناساندن و معرفی توانایی و داشته های بارز فرهنگی استان به کشور، تاکید کرد: مجموعه فرمانداری شهرستان رشت و دستگاه های مرتبط آمادگی لازم برای کمک و همراهی موثر در برگزاری شایسته جشنواره جامع مطبوعات و رسانه های استان گیلان را دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 7 =