مجید عزیزی: همکاری متقابل مجموعه مدیریت شهری و اپراتورها جهت ارایه خدمات بهینه به شهروندان

0 22

جلسه هماهنگی بین مدیران شهرداری و نمایندگان اپراتورها جهت تعامل و رفع موانع در کاهش بروکراسی اداری برای ارایه خدمات هر چه بهتر به شهروندان با حضور مجید عزیزی نماینده شورای شهر در سازمان فاوا، مدیرکل مخابرات استان گیلان، مدیر ارشد ارتباطات شرکت ایرانسل کشور ، مدیران مناطق شهرداری و رییس سازمان سیما و منظر شهرداری رشت به میزبانی شورای اسلامی شهر برگزار شد.

عصر کاسپین/ نایب رییس شورای شهر رشت با اشاره به اهتمام جدی مجموعه مدیریت شهری برای ارایه خدمات هر چه بهتر به شهروندان در همه زمینه ها تصریح نمود: یکی از نیازهای اساسی در عصر حاضر استفاده بهینه از تکنولوژی مدرن هست و این ممکن نیست جز با داشتن اینترنت . آرزوی ما داشتن شهری تمام هوشمند است که ساختار شهر هوشمند هم نیازمند به اینترنت هست و هدف آن هم رفع موانع بروکراسی و عدم مراجعه حضوری شهروندان به ادارات ، و این امر میسر نیست مگر با داشتن زیر ساخت های مناسب و بستر سازی برای خدمات ارتباطی و اینترنت.

عزیزی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از مردم بدون مراجعه به ادارات از جمله بانک ها با همین زیرساخت های محدود نیز کارهای خود را انجام می‌دهند، افزود؛ که ما در این خصوص با استاندارهای دنیا خیلی فاصله داریم و می‌طلبد با تعامل و همکاری مدیران شهری و آمادگی که در اپراتورها وجود دارد زمینه خدمات بهتر و تسهیل در استفاده از اینترنت را فراهم آوریم و به استاندارها و شاخص های شهر هوشمند برسیم.

وی در ادامه اظهار کرد؛ در خصوص توسعه زیر ساخت ها ما با چالش هایی مواجه هستیم از جمله این چالش ها تراکم جمعیتی شهر رشت و محدودیت زمین با توجه به نیاز اپراتورها در مناطق جغرافیایی خاص و همچنین ممانعت و اعتراضات مردمی در احداث دکل ها بدلیل تشعشعات آن که مقصر را باید خود اپراتورها دانست، چرا که هنوز نتوانستند با فرهنگ سازی ذهنیت های منفی و نگرانی های بحق آنها رفع و در چارچوب حقوق شهروندی شفاف سازی و آگاهی بخشی نمایند.

 

 

 

نایب رییس شورا تاکید کرد؛ شهروندان شریف رشت بسیار صبور و با متانت بوده و به دفعات شده که پس از آگاهی از مجوزات لازم این دکل ها از سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان انرژی اتمی و علوم پزشکی نهایت همکاری را بعمل آوردند.

عزیزی در ادامه افزود: مجموعه مدیریت شهری و دیگر نهادها و دستگاه ها باید خود را در جهت توسعه شهر رشت با رعایت حقوق شهروندی به خواسته‌های مردم نزدیک و نزدیک تر کند.

مجموعه مدیریت شهری قصد کمک به اپراتورها جهت ارایه خدمات بهتر به شهروندان شهر رشت، هرچند وظیفه ذاتی شهرداری ارایه خدمات ارتباطی نیست اما با توجه به ظرفیت شهرداری به عنوان یک مجموعه تاثیرگذار به منظور رفع مشکل مردم، با اپراتورها همکاری می کند.

نایب رییس شورای شهر رشت با تاکید بر تشکیل کارگروهی جهت جلوگیری از بروکراسی عنوان نمود: کارگروهی برای امکان سنجی و جانمایی محل احداث دکل‌ها به جهت کاهش بروکراسی اداری و بررسی امکان احداث دکل در مکان مدنظر شکل گیرد تا در زمان کوتاه‌تری به درخواست اپراتورها پاسخ داده شود. البته از اپراتورها هم انتظار داریم با تعامل بین خود در راستای تجمیع این دکل ها تسریع کنند تا از رشد قارچ گونه آنها جلوگیری کرده و سیمای شهر را نامطلوب و خشن نکنند.

در ادامه جلسه مدیرعامل مخابرات استان گیلان با اشاره به نقش مهم همراه اول در ارایه خدمات به شهروندان افزود: همراه اول در زمان همه گیری ویروس کرونا نشان داد که از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است. اما برای ارایه خدمات با کیفیت‌تر باید بر روی زیرساخت‌ها بیشتر کار شود.

 

 

 

یدا… حسنی مریان با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی برای ارایه خدمات به مردم ادامه داد: در حال حاضر اپراتورها جهت تملک ملک برای احداث دکل دچار مشکل هستند. اپراتورها جهت ارایه خدمات بهتر به شهروندان نیازمند کمک و همکاری دستگاه‌های دولتی و شهرداری هستند.

وی با اشاره به دغدغه شهروندان در خصوص مضرات تشعشعات دکل‌ها عنوان نمود: سازمان انرژی هسته‌ای و علوم پزشکی برای احداث دکل‌ها به اپراتورها مجوز لازم را داده اند و ثابت شده که این تشعشعات به میزانی نیست که به شهروندان آسیب برساند. و اگر شهروندان در خصوص دکلی دغدغه داشتند می‌توان از طریق سازمان انرژی هسته این تشعشعات را اندازه گیری نمود.

روح ا… یزدانی رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت نیز با اشاره به ممانعت‌های مردمی در احداث دکل مخابراتی تصریح نمود: با توجه به ذهنیتی که در بین شهروندان در خصوص تشعشعات دکل‌های اپراتورها وجود دارد از سوی مردم برای احداث دکل بازدارندگی وجود دارد. اپراتورها باید جهت رفع دغدغه ذهنی شهروندان فرهنگ سازی نمایند. در همین راستا در دو مکانی که با شکایت شهروندان مواجه شدیم تشعشعات این دکل‌ها توسط سازمان انرژی هسته ای بررسی و مشخص شد که تشعشعات این دو دکل از حد استاندارد نیز پایین‌تر است.

 

 

 

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به سرانه پایین فضا سبز در شهر رشت بیان نمود: استاندارد فضای سبز به ازای هر فرد ۷ متر است در حالی که شهر رشت با علی رغم ظرفیت خدادادی که به لحاظ طبیعت دارد اما سرانه فضای سبز در این شهر برای هر فرد ۲ و نیم متر است. به همین دلیل نباید احداث دکل‌ها در فضای سبز و پارک‌ها جزو اولویت باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید پروژه ها از همان ابتدا با پیوست محیط زیستی و پیوست فرهنگی و اجتماعی ارایه شود تا از بروز چنین مشکلاتی پس از اجرا جلوگیری شود.

مدیر ارشد ارتباطات شرکت ایرانسل هم در این جلسه با تاکید بر قانون‌مند بودن احداث دکلها از سوی اپراتورها تصریح نمود: با توجه به اینکه اعتراضات مردمی برای احداث دکل‌ها وجود دارد ولی از طرفی قانون اجازه احداث دکل را به اپراتورها داده است. هرچقدر دکلها از یکدیگر دورتر باشند گوشی‌های موبایل برای انسان خطرناک‌تر هستند.

محمد جلالی با اشاره به عمر ۲ و نیم ساله تکنولوژی افزود: همه گیری کرونا امتحانی بود تا بتوانیم به سمت کسب کارهای جدید و استفاده از فضای مجازی حرکت کنیم. امکانات و تجهیزات به سختی تهیه می‌شود باید برای ارایه خدمات به شهروندان بروکراسی را کاهش داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − چهار =