در مذاکرات لغو همه تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم/ مسائل ‌دفاعی قابل مذاکره نیست

0 12

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس گفت: مسائل دفاعی ایران ‌و ارتباط آن با کشورهای منطقه به هیچ وجه در مذاکرات وین و برجام قابل مذاکره نیست.

عصر کاسپین/ سیدعلی آقازاده صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین نسبت به شروط و ادعاهای طرف مقابل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای راهبرد مشخصی در برجام و مقابله با تحریم‌های طرف مقابل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرفین برجام به راحتی قوانین بین‌المللی را زیرپا می‌گذارند و نمی‌شود به آنان اعتماد کرد گفت: آمریکا شروطی مانند شرایط فعالیت‌های موشکی، حضور ایران در منطقه و جبهه مقاومت را گذاشته بود اما برگ برنده در دست جمهوری اسلامی است.

عضو کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید تصمین‌های لازم را از آنان‌ گرفته و لغو همه تحریم‌ها را دنبال کند خاطرنشان کرد: مسائل دفاعی ایران ‌و ارتباط ایران با کشورهای منطقه به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس درباره تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان گیلان با بیان اینکه مسئولان استانی و کشوری باید شرایط را برای سکونت و کشاورزی بومیان در زادگاه خود فراهم کنند افزود: متوسط سرانه زمین برای هر خانوار در گیلان حدود ۷ هزار مترمربع زمین بوده و به اندازه کافی زمین نداریم.

وی با اشاره به اینکه باید تسهیلاتی به افرادی که در روستاهای خود زندگی می‌کنند اعطا شود تا به فعالیت‌‌های اقتصادی بپردازند ابراز داشت: این یک سیستم خانه باغ است و نمی‌توان به آن تغییر کاربری گفت اما مشکلی وجود دارد این است که در سال های اخیر زمین‌های مردم در استان گیلان بسیار ارزان شد.

آقازاده با بیان اینکه با این کار زمینه را برای خرید وسیع اراضی کشاورزی در استان گیلان فراهم کردند عنوان کرد: در سال‌های اخیر شاهد حجوم منفعت‌طلبانه گروهی و باندها برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان گیلان بودیم و این حجوم نامشروع به اراضی مردم همچنان ادامه دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر زمینه فعالیت اقتصادی برای بومیان هر روستا فراهم نشود ناگزیز به فروش اراضی خود به هر کسی و مهاجرت معکوس می‌شوند از طرفی طرح هادی نیز طرح ناقصی است و باید طرح جامعی در این زمینه‌ ارائه شود.

وی درباره پیگیری نمایندگان رست برای حل مشکل ترافیک این شهر اظهار داشت: متأسفانه در حوزه توسعه شهر رشت، معماری آن، حاشیه‌نشینی، ترافیک و حمل و نقل به‌ویژه مدیریت شهری رشت که فقط در اسم کلانشهر است با عقب‌ماندگی دردناک و معناداری مواجه هستیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در این راستا برای مدیریت ترافیک در شهر رشت چاره‌ای جز ایجاد کمربندی‌های حوزه رشت، بازآفرینی محلات، آزادسازی برخی معابر مانند حاشیه رودخانه‌ها در رشت و اجرای پروژه مترو با توجه به باریک بودن معابر نداریم.

آقازاده در پاسخ به سوالی درباره روند استقرار ادارات در شهر خمام افزود: بخشی از ادارات در شهرستان خمام مستقر شد و در زمینه فضای مورد نیاز و اعتبارات برای استقرار ادارات در خمام نیازمند همکاری مدیران اجرایی و مسئولان فعلی آن هستیم که استاندار قول مساعد دادند این مسئله را پیگیری کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس در ارزیابی مدیریت آب زراعی در استان و حوزه انتخابیه خود گفت: برای مدیریت آب زراعی ظرفیت‌های خوبی نظیر کانال‌‌ها و آب‌بندان‌ها در گیلان وجود دارد و همچنین وجود سد منجیل می‌تواند به تأمین آب زراعی و آب شرب استان گیلان کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت سنتی آب‌بندان‌ها را چندین برابر کرده و مکانیزاسیون کشاورزی را در گیلان به‌ویژه رشت و خمام که عقب‌ماندگی بیشتری در این عرصه دارد دنبال کنیم اظهار داشت: لایروبی انهار و تجهیز کانال‌ها نیز از جمله موارد مهم در حوزه مدیریت آب زراعی استان است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس بیان کرد: بیش از ۳۵ درصد آبی که از آب‌بندان‌ها وارد کانال‌ها می‌شود به دلیل مجهز نبودن کانال‌ها جذب زمین شده و از استفاده خارج می‌شود لذا همه این موارد مذکور باید برطرف شود تا بتوانیم آب زراعی کشاورزان استان گیلان را تأمین کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس در مورد پیگیری‌های انجام شده برای حل مشکل پسماند گیلان خاطرنشان کرد: برای مدیریت پسماند گیلان امروز چاره‌ای جز اتفاق نظر بین مسئولان استانی و مسئولان کشوری نداریم تا مسئولان کشوری متوجه مشکلات پسماند گیلان باشند.

آقازاده ابراز داشت: در حال حاضر امروز با ورود مسافران نوروزی به استان گیلان جمعیت حاضر در استان از ۲ میلیون نفر به ۷ میلیون نفر رسیده است و در طول سال گیلان با این شرایط و به تبع تولید پسماند مواجه است که این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از طرفی تبدیل پسماند به کمپوست و ساماندهی آن یک مسئله مهم در این زمینه است اذعان داشت: علاوه بر آن به دلیل درگیر بودن همه شهرستان‌های استان گیلان با معضل پسماند باید تفکیک زباله و ساماندهی در سطح استان فرهنگ‌سازی شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس افزود: کارخانه کمپوست برای ساماندهی پسماند سراوان ظرفیت خوبی حدود هزار تن در روز دارد که باید هر چه سریعتر راه‌اندازی شود در عین حال باید نگاه کارشناسی در اجرای این پروژه اعمال شود تا دیگر شاهد دپوی زباله در سراوان نباشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت خوب پروژه زباله‌سوز سراوان خاطرنشان کرد: پروژه کارخانه کمپوست و زباله‌سوز سراوان پیش‌روی خوبی داشته است و باید ظرف یک الی دو سال آینده پسماند استان گیلان را حداقل از حالت بحران خارج سازیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − یک =