دلخوش: برنج ۱۰۰ هزار تومانی به جیب کشاورز نمی‌رود

0 15

سید کاظم دلخوش در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک روز ارتش گفت: بعضی اقدامات دولت و مجلس باعث گرانی‌ها می‌شود. اگر نظارت ما دقیق نباشد و دولت قدم‌های محکم برندارند، نتیجه عکس خواهد داشت. به دولت گوشزد کردیم که به دنبال فرارهای مالیاتی بروید که نرفتند.

عصر کاسپین/ اخراج کارگران به بهانه افزایش قیمت کارگر

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس از افزایش ۴۰ درصدی قیمت پتروشیمی و افزایش ۵۷  درصدی قیمت کارگر خبر داد و گفت: بعضی از شرکت‌ها در حال بیرون کردن کارگران از کارخانه‌ها هستند، دولت باید تدابیر اساسی داشته باشد. اگر با این روند پیش رویم تا ۴۰ یا حتی ۵۰ درصد افزایش قیمت را تجربه خواهیم کرد.
انتقاد از تخریب سازه‌های سواحل به نام “آزادسازی دریا”
یک پلاژ که مخصوص ورزش بانوان بود تخریب شده است

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس درباره آزادسازی دریا و تخریب سازه‌های نزدیک ساحل گفت: تاکنون چند ساختمان مجلل و هزینه‌بردار تخریب شده است. جلوی کسانی که تا به حال میلیاردها تومان به دولت خسارت زده‌اند، گرفته نمی‌شود اما پلاژ بانوان که برای ورزش و تربیت بدنی از آن استفاده می‌شده، تخریب شده است. از طرف دیگر، به شهرداران و فرمانداران می‌گویند به ساحل بروید و پلاژ بسازید. دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان این ادعا که هر استانداری هر سازه‌ای را که می‌خواهد، تخریب می‌کند، از رئیس قوه قضائیه خواست تا به موضوع تخریب سازه‌های نزدیک دریا ورود کند.

دلخوش افزود: از بسیاری از این ساختمان‌ها به عنوان اردوگاه محرومین، ساختمان کمیته امداد یا بهزیستی استفاده می‌شد. به‌نظر بنده تخریب سازه‌ها نوعی خسارت به بیت المال است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس ضمن درخواست از رئیس جمهور بابت رسیدگی به وضعیت اعطای وام اشتغال و بومگردی گفت: ظرفیت ذخیره سد منجیل ۱.۵ میلیارد متر مکعب است که امسال به نصف رسیده است. خالی بودن نیمی از ذخیره آبی یعنی نابودی برنج و کشاورز. نگذارید خشکسالی زندگی مردم را از بین ببرد. برنج به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسیده است و به جیب کشاورز نمی‌رود. به جیب واسطه می‌رود. وزیر جهاد کشاورزی چه برنامه ای برای حفظ حقوق کشاورزان دارد. روند فعلی نمی تواند مشکل کشاورزی و کشاورزان را حل کند. از الآن به فکر بحران آب باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 9 =